اهدای بیش از 1300 جلد کتاب به کتابخانه‌های مهاباد
کد خبر: 4049245
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

اهدای بیش از 1300 جلد کتاب به کتابخانه‌های مهاباد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: در سال گذشته یک هزار و 330 جلد از طرف شهروندان به مجموعه کتابخانه‌های این شهرستان اهدا شده است.

اهدای کتاب به کتابخانه‌های شهرستان مهابادچیا قادری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: سال 1400 در مجموع 19 هزار و 62 جلد کتاب به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شد که در مقایسه با سال 1399 رشد سه برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته به علت بهبود شرایط مقابله با کرونا، میزان امانت‌گیری کتاب افزایش یافته و تعداد اعضای کتابخانه‌ها در سال 1399 به دلیل شیوع بیماری کرونا کمتر از یک هزار نفر شده بود هم اکنون به بیش از دو هزار و 200 نفر رسیده است.

قادری بیان کرد: در یک سال گذشته هزار و 294 جلد کتاب در موضوع‌های مختلف از جمله ادبیات، فلسفه، روانشناسی، علوم اجتماعی، تاریخ و جغرافیا، مذهبی، زبان، علوم، هنر و سرگرمی ازطرف نهاد کتابخانه‌ها و یک هزار و 330 جلد از طرف شهروندان به مجموعه کتابخانه‌های این شهرستان اهدا شد.

وی ادامه داد: فعالیت این نهاد در دو سال گذشته تحت تاثیر شیوع کرونا بود و از ابتدای سال گذشته برنامه‌های فرهنگی مختلفی شامل معرفی کتاب، نمایشگاه‌های مجازی، قصه‌گویی، نشست کتابخوان، نقد و بررسی کتاب هم به صورت حضوری و هم مجازی برگزار شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد تصریح کرد: هم ‌اکنون بیش از 46 هزار جلد کتاب در قالب 69 هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha