هنر انقلاب به ارزش‌ها، اعتقادات، فرهنگ و سنت‌های جامعه متعهد است
کد خبر: 4049301
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
رئیس حوزه هنری کردستان:

هنر انقلاب به ارزش‌ها، اعتقادات، فرهنگ و سنت‌های جامعه متعهد است

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: هنر انقلاب را مولود انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: هنر انقلاب به ارزش‌ها، اعتقادات، فرهنگ و سنت‌های جامعه متعهد بوده و بنیان‌هایی همچون خانواده، اخلاق و اندیشه‌های انسانی را مقدس می‌داند.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری کردستان امروز، 24 فروردین ماه در دیدار جمعی از هنرمندان کردستان با بیان اینکه تبیین هنر انقلاب و زنده نگهداشت یاد و خاطر شهید مرتضی آوینی از اولویت‌های حوزه هنری استان در هفته هنر انقلاب است، اظهار کرد: خط متمایز بین هنر متعهد و غیرمتعهد در تعریف مقام معظم رهبری به خوبی مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه هنر انقلاب روایتگر گذشته، کنشگر امروز و پیشران آینده است، افزود: هنر غیرمتعهدی که فقط ابعاد هنری و تکنیک را در اولویت قرار دهد و نسبت به مشکلات جامعه بی اهمیت باشد، ارزشی ندارد.

رئیس حوزه هنری کردستان، هنر انقلاب را مولود انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: هنر انقلاب به ارزش‌ها، اعتقادات، فرهنگ و سنت‌های جامعه متعهد بوده و بنیان‌هایی همچون خانواده، اخلاق و اندیشه‌های انسانی را مقدس می‌داند.

وی ادامه داد: حوزه هنری در استان کردستان به عنوان پایگاه هنر انقلاب، فارغ از جریانات سیاسی و سیاسی‌کاری با تکیه بر توانمندی‌های بومی و توجه به زیست‌بوم منطقه در مسیر اهداف انقلاب اسلامی توانسته در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری ظرفیت‌های هنری استان را شناسایی و برجسته‌سازی کند.

مرادی مهم‌ترین سرمایه حوزه هنری را اعتماد عمومی هنرمندان ذکر کرد و یادآور شد: عطرافشانی گلزار شهدا، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، رونمایی از سردیس شهید مرتضی آوینی در پردیس سینما بهمن، تقدیر از ۱۲ هنرمند انقلابی، رونمایی از کتاب، اجرای سه نمایش از دفتر بچه های مسجد، اکران رایگان فیلم شهید مهدی باکری، رونمایی از کتاب داعش مصیبت جهان اسلام از جمله برنامه‌های هفته هنر در کردستان است.

فاقد یک منشور منظم و متناسب با ماهیت انقلاب هستیم

سلیمان الله مرادی، روزنامه نگار و فعالی فرهنگی در استان کردستان، نیز در ادامه با اشاره به نقش خواص در جامعه گفت: زیر پای هنر در جامعه سست است.

وی بابیان اینکه انقلابی‌ها، به ویژه در حوزه رسانه غریب و دنباله رو هستند، افزود: با قوانین اداری نمی‌توان از هنر انقلاب سخن گفت، چرا که هنر انقلاب آنگونه که باید در حوزه اداری حمایت نشده است.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر ثروتمند هستیم اما در عمل به هنر انقلاب ضعیف بوده و فاقد یک منشور منظم و متناسب با ماهیت انقلاب هستیم.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های ما در تراز انقلاب نیستند، بیان کرد: اگر بخواهم به عنوان یک روزنامه نگار تیتر انقلابی بزنم باید منتظر بسته شدن روزنامه‌ام باشم و مجبورم گاهی برای همرنگ شدن با جماعت به ناحق بخندم.

الله‌مرادی افزود: فعالان فرهنگی باید بستر را برای اعتلای فرهنگ و هنرمندان واقعی مهیا کرده و ریشه بی‌اعتمادی را در جامعه از بین ببرند.

تاریخ و ادبیات گذشته در قالب هنرهای تجسمی بازگو و بازبینی شود

حفیظی، فعال فرهنگی و اجتماعی در استان کردستان در ادامه این دیدار اظهار کرد: تاریخ و ادبیات گذشته باید برای جوانان در قالب هنرهای تجسمی بازگو و بازبینی شود.

وی افزود: علی رغم تمام تلاش‌های حوزه هنری، هنوز ظرفیت‌هایی در این حوزه وجود دارد که برای هنرمندان شناخته شده نیست که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین در استان مغفول مانده است، بیان کرد: باید فرصت‌ها در اختیار هنرمندان برای بومی‌سازی و نشر در جامعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: فاصله با نسل کنونی بسیار زیاد است که در این زمینه باید دانشگاه‌ها با ارائه مطالب و مفاهیم درست تری قدم بردارند.

هنرمندان درد را عمیق‌تر احساس می‌کنند

مازیار قبادی، فعال فرهنگی و معلم بازنشسته در استان کردستان گفت: جای تأسف دارد کسانی که از نام انقلاب استفاده می کنند اما اعتماد را از مردم سلب کرده‌اند.

حفیظی با اشاره به اینکه هنرمندی که نتواند درد جامعه را منعکس کند، هنرمند محسوب نمی‌شود، افزود: هنرمندان درد را عمیق‌تر احساس می‌کنند، لذا جامعه به مردانی اعتمادساز نیاز دارد تا در این شرایط کنونی فرهنگ انقلابی را در مردم زنده کنند.

این فعال فرهنگی، هنرمندان را گزینه مناسبی برای اعتمادسازی در جامعه دانست و خواستار بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان در استان شد.

فردین صادق ایوبی، از هنرمندان نام آوازه استان کردستان، در ادامه این دیدار گفت: روایت فتح شهید آوینی روایتی از بازگشت به عهد انسانی و الگویی بسیار مناسبی برای بازگشت به هنر حقیقی بود.

انتهای پیام
captcha