سه‌گانه زندگی امام حسن(ع) و ویژگی‌هایی برای جذب افراد
کد خبر: 4050004
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

سه‌گانه زندگی امام حسن(ع) و ویژگی‌هایی برای جذب افراد

یک مدرس حوزه علمیه گفت: نوع‌دوستی، شجاعت و کرامت، سه‌گانه زندگی امام حسن مجتبی(ع) است که همین باعث شد مردم جذب این حضرت شوند و با اعتماد به ایشان بتوانند در سایه دین زندگی کنند‌.

حجت الاسلام و المسلمین علی دلدار، یک مدرس حوزه علمیهحجت‌الاسلام والمسلمین علی دلدار، یک مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امام حسن(ع) به بهانه‌های مختلف به فقرا رسیدگی می‌کرد و تمام مردم از خوان کرم ایشان بهره می‌گرفتند.

وی افزود: صفت زیبای بخشش به‌گونه‌ای در رفتار، سیره و روش امام حسن(ع) نمایان بود که بنابر مستندات تاریخی آن حضرت سه مرتبه همه اموال خود را در راه خدا میان فقرا و بینوایان تقسیم کردند.

دلدار بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) به کریم اهل‌ بیت شناخته شده است، چراکه آن بزرگوار نه تنها از نظر علم، عبادت و... ممتاز بود بلکه از لحاظ بخشش به مستمندان سرآمد بود و اگر فقیری به ایشان مراجعه می‌کرد دست خالی برنمی‌گشت.

وی تصریح کرد: کرامت، شجاعت، خوشرویی و بزرگ‌منشی از جمله خصوصیات امام حسن(ع) بود که البته مهمترین ویژگی حضرت، کریم بودن ایشان است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: از نظر شجاعت نیز امام حسن(ع) همانند امام حسین(ع) بودند و در جنگ‌های دوران امام علی(ع) حضور داشتند که جلودار سپاه بوده و به‌عنوان یک سردار عمل کرده و به قلب دشمنان حمله‌ور می‌شدند.

وی بیان کرد: برخوردهای امام حسن(ع) با آحاد مردم بر مبنای اصل نوع‌دوستی، خیرخواهی بوده است که این شیوه سبب شده تأثیرگذاری عمیقی در افراد ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha