تربیت پلیس در تراز جامعه قرآنی اولویت نیروی انتظامی است
کد خبر: 4050036
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

تربیت پلیس در تراز جامعه قرآنی اولویت نیروی انتظامی است

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی ضمن اعلام برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تربیت پلیس در تراز جامعه قرآنی را از مهمترین اهداف این نهاد مطرح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رامیار، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رامیار، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌رضوی در خصوص ویژه برنامه‌های این نهاد در ایام ماه مبارک رمضان، بیان کرد: در کنار همه برنامه‌های فرهنگی که ویژه کارکنان و خانواده‌های نیروی انتظامی  برگزار می‌شود یکی از اولویت‌های ما آشنایی خانواده‌ها و کارکنان  با آموزه‌های قرآنی است که در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نقش قرآن در صیانت از جامعه و توصیه‌های کلام الهی در خدمت به مردم، افزود: هدف ما در نیروی انتظامی تربیت پلیس در تراز جامعه قرآنی است که در حال حاضر حدود 3000 نفر از کارکنان در استان حافظ یک جزء تا حافظ کل هستند.

رامیار اظهار کرد: یکی از افتخاراتی که در سال 1400 توسط نیروی انتظامی استان خراسان‌رضوی و بعد از 18 سال اتفاق افتاد کسب رتبه دوم استان در مسابقات قرآن ستاد کل نیروهای مسلح  بود که خراسان‌رضوی از رتبه چهارم به دوم ارتقا یافت.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در طول سال برنامه‌های قرآنی در حال اجرا است، اما این برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان رنگ و بوی بیشتری پیدا می‌کند که از آن جمله می‌توان به برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم همراه با تفسیر، برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی و ... اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در طول ماه مبارک رمضان در همه مراکز نیروی انتظامی و کلانتری‌ها همه روزه از ساعت 7 تا 8 صبح مراسم جزءخوانی در نمازخانه آن مرکز ویژه کارکنان برگزار می‌شود، همچنین برپایی چهار محفل انس با قرآن کریم در روزهای پنجشنبه  ایام ماه مبارک رمضان با حضور قاریان برجسته کشوری و استانی در ستاد کل فرماندهی نیروی انتظامی استان در حال اجراست.

رامیار افزود: از دیگر اقدامات این نهاد تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع غذای گرم در حاشیه شهر و نقاط کم‌برخوردار است که در این راستا سال گذشته تعداد 15 هزار بسته معیشتی و 8000 پرس غذای گرم تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: در سال جاری نیز با هماهنگی که در سراسر استان صورت گرفته تهیه بیش از 15 هزار بسته معیشتی و 10 هزار پرس غذای گرم جهت توزیع در مناطق کم‌برخوردار استان در طول ماه مبارک رمضان در دستور کار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سرپرستی 3000 یتیم توسط کارکنان این نهاد از اقدامات ارزشمندی است که در تعامل با کمیته امداد استان صورت گرفته است.

رامیار برگزاری مسابقات تفسیر قرآن و برپایی مراسم احیای شب‌های قدر ویژه کارکنان و خانواده‌های نیروی انتظامی استان را از دیگر برنامه‌ها در راستای تربیت نیروی پلیس در تراز جامعه قرآنی مطرح کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی ابراز کرد: ویژه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در قالب فضای مجازی  از دیگر اقدامات این مرکز در طول سال به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام
captcha