اولین روستای قرآنی کشور در خوزستان ثبت ملی می‌شود
کد خبر: 4051295
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹

اولین روستای قرآنی کشور در خوزستان ثبت ملی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ثبت ملی اولین روستای قرآنی کشور در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شامگاه چهارشنبه، ۳۱ فروردین در نشست دیدار فعالان قرآنی استان با استاندار خوزستان ضمن تسلیت‌ فرارسیدن ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفت: این سومین نشست صمیمی استاندار خوزستان با فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی استان است و این حرکت را برای شنیدن نظرات و دغدغه‌های فعالان قرآنی استان باید به فال نیک بگیریم.

وی اظهار کرد: خوزستان از استان‌هایی است که تعداد قابل توجهی مؤسسه قرآنی دارد. در حال حاضر ۸۰ مؤسسه در سطح استان فعالیت می‌کنند. یک هزار و ۱۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری فعال در مساجد داریم که غالباً کانون‌های قرآنی هم هستند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند مساجد باید پایگاه قرآنی باشند، امیدواریم در سال جدید به واسطه توسعه پایگاه‌های قرآنی، توسعه فرهنگ قرآنی نیز محقق شود. 

کلاه‌کج اعللام کرد: اولین روستای قرآنی کشور در خوزستان امسال به ثبت ملی خواهد رسید. این نوید را می‌دهم که خانه قرآن خوزستان، مانند خانه هنرمندان استان که در روز سوم خرداد افتتاح خواهد شد، راه‌اندازی شود. خانه فرهنگ استان نیز با زیربنای سه هزار مترمربع در اهواز افتتاح می‌شود. پس از آن مقدمات ساخت خانه قرآن را  جهت پرورش و تربیت نسل جدید قرآنی تدارک می‌بینیم.

انتهای پیام
captcha