مسئولان حضرت علی(ع) را الگو قرار دهند
کد خبر: 4051646
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

مسئولان حضرت علی(ع) را الگو قرار دهند

امام‌جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) همواره یار و یاور مظلومان بود، گفت: مسئولان امر باید حضرت علی(ع) را به‌عنوان الگو و اسوه عملی خود قرار دهند و همواره با ساده‌زیستی، با اخلاق بودن، دلسوزی و خدمت به مردم ادامه‌دهنده راه این بزرگوار باشند.

ماموستا سیداحسن حسینی امام جمعه موقت سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، سیداحسن حسینی، امام‌جمعه موقت سنندج امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه سنندج، اظهار کرد: خداوند متعال را به خاطر ازدحام روزه‌داران ماه مبارک رمضان در مساجد و مراسم لیالی قدر، نماز تراویح، نماز تجهد و شب زنده‌داری شکرگزاری می‌کنیم.

وی افزود: در راستای احیای سنت رسول اکرم(ص)، سنت اصحاب کرام و احیای سنت ائمه اطهار(ع) تمام مساجد کردستان در 10 شب آخر ماه مبارک رمضان میزبان شب زنده‌داران و روزه‌داران است.

امام‌جمعه موقت سنندج با اشاره به حضور پیرمردان، جوانان، زنان و مردان، کودکان و بزرگسالان به همراه مسئولان در مساجد نویدبخش نور اطاعت و بندگی در وجود آنان است، بیان کرد: امیدواریم مسئولان در دولت سیزدهم جوابگوی نیازهای جوانان در بخش ازدواج، مسکن و اشتغال آنان باشند.

وی با اشاره به اوصاف صدیقین از دیدگاه قرآن پرداخت و ادامه داد: ما مسلمانان با تلاش، عبادت، روزه، خیر و احسان، حمایت از فقرا و مساکین می‌توانیم در زمره صدیقین قرار گیریم به ویژه با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان و شب زنده‌داری در شب‌های قدر می توانیم در جمع صدیقین قرار گیریم.

ماموستا حسینی در ادامه با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، گفت: میلاد حضرت علی(ع)، زندگی سراسر درس این بزرگوار و شهادت حضرت علی برای تک تک ما مسلمانان حاوی درس‌‌های بزرگ شهادت، ایثار، فداکاری، مقاومت در برابر ظالم و یار و یاور مظلوم بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) همواره یار و یاور مظلومان بود، افزود: مسئولان امر باید حضرت علی(ع) را به‌عنوان الگو و اسوه خود قرار دهند و همواره با ساده‌زیستی، با اخلاق بودن، دلسوزی و خدمت به مردم ادامه‌دهنده راه این بزرگوار باشند.

امام‌جمعه سنندج افزود: حضرت محمد(ص) در این باره می‌فرماید: «اگر بخواهید سعاتمند واقعی را به شما معرفی کنم، محبان حضرت علی(ع) هستند». لذا ما باید به روش، منش و سیره عملی زندگی این بزرگواران عمل کنیم تا بتوانیم پیرو راستین دین اسلام باشیم.

وی با اشاره به اینکه اولین خصلت صدیقین دیدن عظمت خداوند متعال در تمام امور زندگی بوده است، افزود: توجه به تمام نعمات خداوند متعال، مطیع بودن، بخشندگی، نداشتن انتظار پاداش، جلب رضای الهی خصلت صدیقین بوده است که امیدواریم لیاقت قرار گرفتن در این کاروان را داشته باشیم.

ماموستا حسینی یادآور شد: مسلمانان باید تصمیم بگیرند که رحمانی باشند نه فقط رمضانی یعنی با اتمام ماه مبارک رمضان و عید فطر تا سال آینده در ماه مبارک رمضان دیگر به مساجد توجه نکنند چراکه رمضان باید ما را رحمانی کند.

انتهای پیام
captcha