نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج به مناسبت «روز سنه»
کد خبر: 4052180
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج به مناسبت «روز سنه»

نمایشگاهی از عکس‌های قدیمی شهر سنندج به همت حوزه هنری استان کردستان به مناسبت روز «سنه» از چهارم اردیبهشت‌ماه در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش عموم قرار داده می‌شود.

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج به مناسبت «روز سنه»

به گزارش ایکنا از کردستان، حامد شریعتی، نویسنده کتاب آیینه سنندج امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب «آلبوم سنندج» از تألیفات بنده بوده است.

وی افزود: این کتاب دارای ۲۷۵ صفحه و در هشت فصل مختلف شامل نقشه‌های قدیمی سنندج، علما و مشاهیر این شهر، کارمندان، خوانین سنندج، بازاریان و کسبه، هنرمندان، ورزشکاران و سکه‌های قدیمی نگاشته شده است.

شریعتی بیان کرد: مطالب و تصاویر این کتاب در طول پنج سال و در بررسی میدانی و دیدار چهره به چهره با خانواده‌های قدیمی و تاریخی سنندج که تصاویری قدیمی در آلبوم‌های خانوادگی خود داشتند، جمع‌آوری شده است.

نویسنده کتاب آیینه سنندج، یادآور شد: عکس‌های این اثر، با توجه به زمان و مکان آنها و شخصیت‌های افراد در این هشت فصل منتشر شده و قدیمی‌ترین تصویر آن در بخش شخصیت‌ها مربوط به امان الله خان و سنجرخان در سال ۱۲۸۲ و در بخش اشیاء مربوط به سکه‌های دوره قاجار در سال ۱۲۴۴ هجری قمری می‌باشد.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه ۵۱ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۵۷ گردآوری و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

این نمایشگاه تا 10 اردیبهشت‌ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایره بوده و علاقه‌مندان می توانند از این آثار بازدید کنند.

یادآور می‌شود؛ با تصویب شورای فرهنگ عمومی ۶ اردیبهشت ماه به عنوان «روز سنه» نامگذاری و از این تاریخ به مدت یک هفته، برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج در قالب «هفته سنه» برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha