دیدار با خانواده‌های شهید روحانی در زاهدان
کد خبر: 4052709
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

دیدار با خانواده‌های شهید روحانی در زاهدان

با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به منظور برگزاری اجلاسیه شهدا روحانی شامگاه، 5 اردیبهشت ماه از سه خانواده شهید روحانی در زاهدان دیدار و دلجویی شد.

دیدار با سه خانواده شهید در زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابراهیم بامری، مسئول سازمان بسیج طلاب‌ و امور‌ روحانیون سپاه‌ سلمان‌ استان گفت: شامگاه، 5 اردیبهشت ماه، مسئولان سپاه سلمان، نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مدیران استان با خانواده سه شهید روحانی در زاهدان،  دیدار و دلجویی کردند.

وی افزود: باتوجه به برگزاری کنگره ملی 4000 شهیدروحانی در 4 خردادماه سال‌جاری، اجلاسیه شهدای روحانی استان را در 19 اردیبهشت به صورت استانی در شهرستان زاهدان برگزار خواهیم کرد.

بامری بیان کرد: این دیدار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آمادگی برای برگزاری اولین اجلاسیه استانی 49‌ شهید روحانی‌ استان‌ و دعوت‌ از‌ خانواده‌ معظم‌ شهدا روحانی، با خانواده‌ معظم شهدا روحانی (شهیدان‌ عبدالحسین‌ بیات‌ معنوی، محمدحسین‌ بیات‌ معنوی، علی مزاری، حسین بندهی سرحدی) انجام شد.

این مسئول بیان کرد: استان سیستان‌وبلوچستان تعداد 49 شهید روحانی و 50 روحانی جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از تعداد 49 شهید روحانی37 شهید در داخل استان و 12 شهید خارج از استان تدفین شده‌اند.

بامری افزود: از این تعداد از شهدا روحانی استان، 32 شهید در دوران دفاع مقدس، 15 شهید ترور، 1 شهید حین ماموریت، یک شهید مدافع سلامت هستند.

این مسئول آشنایی مردم و طلاب جوان با رشادت‌ها، دلاوری‌ها، ایثار، جانفشانی و از خود گذشتگی طلاب و روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی و عرصه مختلف خدمت از جمله کرونا، سیل، زلزله را از دیگر اهداف اجلاسیه 49 شهید روحانی سیستان‌وبلوچستان برشمرد.

انتهای پیام
captcha