شرکت پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه تهران
کد خبر: 4055468
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

شرکت پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه تهران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تهران ۲۱ اردیبهشت‌ماه افتتاح می‌شود، گفت: کردستان به واسطه انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران غرفه ویژه‌ای در این نمایشگاه خواهد داشت.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در نشست برنامه‌ریزی برای حضور نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: سنندج با عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تهران امسال در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه افتتاح خواهد شد، افزود: کردستان به واسطه انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران غرفه ویژه‌ای در این نمایشگاه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌هایی که به واسطه آن‌ها سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران دست یافته است، بیان کرد: برنامه‌ها و طرح‌های ناب و تأثیرگذاری برای ترویج کتاب و کتابخوانی ارائه شده، با همکاری و هم‌افزایی نهادها و سازمان‌های فرهنگی سطح شهر سنندج از جمله امور کتابخانه‌های عمومی، شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج، میراث فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه کردستان برای حضور فعالانه در نمایشگاه کتاب تهران برنامه‌ریزی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه نمایشگاه کتاب تهران به واسطه شیوع کرونا دوسال اخیر به صورت مجازی برگزار می‌شد ولی امسال با توجه به واکسیناسیون عمومی به صورت حضوری و مجازی در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی از اختصاص یک روز به نام کردستان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: در نمایشگاه کتاب در صدد هستیم با دعوت از نویسندگان نامدار کُرد علاوه بر تجلیل و قدردانی از آنها از نقطه نظرات آن‌ها در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران استفاده شود.

دریایی بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان‌ها تأکید کرد و یادآور شد: در ایام برگزاری نمایشگاه هرکدام از شهرستان‌های تابعه نیز با استفاده از ظرفیت فرهنگی و با حضور نویسندگان برجسته خویش برنامه ویژه‌ای خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha