آثار شهید مطهری همچنان مورد نیاز جامعه است
کد خبر: 4055497
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

آثار شهید مطهری همچنان مورد نیاز جامعه است

استاندار فارس با تأکید بر اینکه آثار شهید مطهری همچنان مورد نیاز جامعه به ویژه نسل جوان است از اساتید دانشگاه‌ها خواست تا در جهت معرفی شخصیت این شهید بزرگوار به دانشجویان تلاش کنند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 18 اردیبهشت در مراسم تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه شیراز که به مناسبت فرا رسیدن هفته پاسداشت مقام معلم برگزار شده بود، از اساتید دانشگاه خواست تا با مطالعه‌ و تدبر در آثار شهید مطهری و معرفی ایشان به دانشجویان در حفظ آثار و اندیشه‌ ایشان تلاش کنند و گفت: آثار شهید مطهری همچنان مورد نیاز جامعه‌، به‌ویژه نسل جوان ماست.

وی اظهار کرد: دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنار یکدیگر هستند؛ در دوران‌های مختلف گاهی به‌صورت جداگانه و گاهی ادغام شده، اما حیف است که باتوجه به شرایط فعلی شهر شیراز، استان فارس و کشور بسیاری از این فرصت‌ها قربانی اختلاف سلیقه‌ها شود.

استاندار فارس از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز خواست تا برای هم‌افزایی بیش‌تر همکاری و تلاش کنند و سپس افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تلاش شده است تا جلسات ماهانه‌ دانشگاه‌های استان به‌منظور هم‌افزایی هرچه بیشتر شکل بگیرد.

ایمانیه تصریح کرد: متأسفانه هنوز دیوار بی‌اعتمادی بین دانشگاه‌ها به‌طور کامل فرونریخته است، برای تحقق این مهم و ایجاد اتحاد باید مقداری، کوتاه بیایم و از صددرصدی‌های خود بکاهیم و هرکس در این راه کمک کند تا وحدت ایجاد شود، در ثواب ناشی از آنچه که ایجاد خواهد شد، شریک خواهد بود.

استاندار فارس همچنین از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه خواست تا برای اداره‌ استان و امور اجرایی آن ورود کرده و بدین‌ترتیب در رفع مشکلات جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی پیشنهاد داد تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌های عملیاتی بین دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و افراد مختلف دانشگاهی، جهشی در راستای حل مشکلات جامعه ایجاد کنند.

ایمانیه با اشاره به مشکلات رفاهی و معیشتی اعضای هیأت علمی و محقق نشدن افزایش حقوق ایشان در سال گذشته، اظهار تأسف کرد و گفت: اگرچه خواسته‌های ایشان در افزایش حقوق باوجود پیگیری‌های مختلف و علیرغم وعده‌های داده شده محقق نشد، اما از ظرفیت استان هرجا که بتوانیم کمک خواهیم کرد.

استاندار فارس در پایان پیشنهاد داد تا یک شورای رفاهی، مرکب از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های مختلف استان برای پیگیری نیازها و مشکلات ایشان تشکیل شود.

انتهای پیام
captcha