آغاز ثبت‌نام حجاج حج تمتع در کردستان
کد خبر: 4055612
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

آغاز ثبت‌نام حجاج حج تمتع در کردستان

مسئول روابط عمومی حج و زیارت استان کردستان از آغاز ثبت‌نام حجاج حج تمتع از 18 اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسرکشور در استان کردستان خبر داد و گفت: افرادی که تاریخ ودیعه‌گذاری بانکی آن‌ها مربوط به تاریخ 1386/3/22 و قبل از آن باشد، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

حج

علیرضا خسروی، مسئول روابط عمومی حج و زیارت استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: آغاز ثبت‌نام حجاج حج تمتع از 18 اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسرکشور در استان کردستان آغاز شد.

وی افزود: اعزام کاروان‌های حج تمتع از بین ثبت نامی‌های کاروان‌های حج تمتع سال 1399 که وجوه مربوطه را پرداخت کرده‌ و تاکنون انصراف نداده‌اند، لیکن به واسطه عدم برگزاری حج در دو سال اخیر موفق به تشرف نشده‌اند، انجام می‌گیرد.

مسئول روابط عمومی حج و زیارت استان کردستان بیان کرد: در این راستا از ساعت 10 صبح روز یک‌شنبه، 18 اردیبهشت‌ماه جاری حجاج کردستانی می‌توانند با مراجعه به سامانه tamatoreserve.haj.ir و یا دفاتر حج و زیارت استان نسبت به انتخاب کاروان و ادامه مراحل ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در سفر حج تمتع سال جاری بنا بر اعلام دولت عربستان متولدین 65 سال به پایین می‌توانند شرکت کنند، ادامه داد: براین اساس متولدین تاریخ 1336/04/10 و پس از آن (افراد کمتر از 65 سال) هرچه زودتر باید نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

خسروی به شرط تزریق واکسن برای اعزام به حج تمتع اشاره کرد و افزود: افرادی که نسبت به تزریق حداقل دو دوز واکسن در مقابل با کووید 19 اقدام کرده‌اند، مشروط به این‌که تا قبل از اعزام نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام کنند.

وی گفت: مهلت ثبت‌نام و انجام رزرو برای زائران واجد شرایط کاروان‌های اعلامی تا ساعت 10 صبح روز شنبه، 24 اردیبهشت‌ماه می‌باشد که در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان‌ها تا این تاریخ، از اولویت‌های دیگر ثبت‌نامی در کاروان‌های سال 1399 صرفاً برای تکمیل ظرفیت‌های خالی احتمالی کاروان‌ها دعوت به عمل خواهد آمد.

مسئول روابط عمومی حج و زیارت استان کردستان با اشاره به اینکه تاریخ اعتبار گذرنامه زائران باید حداقل تا 10 دی ماه سال 1401 باشد، یادآور شد: مدت زمان تحویل مدارک به مدیران کاروان‌ها 48 ساعت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha