زیست فردی و اجتماعی با کمک دین سامان می‌یابد
کد خبر: 4055763
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

زیست فردی و اجتماعی با کمک دین سامان می‌یابد

دکترای الهیات گفت: امروز معنویت گمشده تمامی جوامع است؛ مرور توجه به معنویت، معنویت درمانی و تربیت معنوی در دنیا نشان می‌دهد که معنویت با ایجاد زبان مشترک می‌تواند زیست فردی و اجتماعی مردم را سامان دهد.

هادی زینی، دکترای الهیاتهادی زینی، دکترای الهیات در حاشیه کارگاه «معنویت و نیمه تاریک وجود من» ویژه مدیران و کارشناسان کارخانه کویرتایر که توسط مرکز خدمات تخصصی روانشناسی «به روان» جهاددانشگاهی استان خراسان‌جنوبی برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این کارگاه سه ساعت و در محورهای معنویت و ارتباط، معنویت و ارتباط با طبیعت، معنویت و ارتباط با خدا، معنویت و انسان بی‌نهایت، معنویت و ارتباط با خود، معنویت و عقل‌ورزی، معنویت و ارتباط با دیگران، معنویت و محبت برگزار شد.

وی گفت: امروز معنویت گمشده تمامی جوامع است؛ مرور توجه به معنویت، معنویت درمانی و تربیت معنوی در دنیا نشان می‌دهد که معنویت با ایجاد زبان مشترک می‌تواند زیست فردی و اجتماعی مردم را سامان دهد.

این دکترای الهیات یادآور شد: معنویت با طرح سؤالات اساسی در مورد آغاز، انجام و مسیر زندگی انسان که از تجربه زیستی انسان در فراز و نشیب‌های دنیای امروز به‌دست می‌آید؛ زمینه تعامل فعالانه با دین را فراهم می‌کند تا پاسخ سؤالات را از منابع اصیل دین بیابد.

زینی ادامه داد: این‌گونه انسان نو پدید می‌آید که مفاهیم دینی را ادراک می‌کند و به تجربه زیستی دست می‌یابد که زندگی فرد و اجتماعی‌اش سامان می‌یابد؛ بر این اساس معنویت در دنیای امروز می‌تواند راهگشایی سرآمد باشد.

وی یادآور شد: بی‌شک موفقیت بیشتر در این زمینه با آغاز تربیت معنوی از کودکی و نوجوانی و در خانوده میسر خواهد بود و برای دست‌یابی به نظام تربیت معنوی، آموزش معنویت ضرورت امروز است.

انتهای پیام
captcha