روحانیون جزئیات طرح هوشمندسازی یارانه‌ها را برای مردم تبیین کنند
کد خبر: 4057246
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

روحانیون جزئیات طرح هوشمندسازی یارانه‌ها را برای مردم تبیین کنند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: گرچه مردم این‌روزها با مشکل گرانی مواجه و باید این دغدغه حل و فصل شود، اما انتظار می‌رود که روحانیون هدف از اجرای طرح هوشمندسازی یارانه توسط دولت را برای مردم تبیین و بازگو کنند.

 عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش تجلیل از مدرسان مدارس علوم دینی استان کردستان که امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی سابق در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست تجلیل از مقام شامخ معلم و جایگاه علم است.

وی افزود: قشر معلم و مدرس یکی از عزیزترین و دلسوزترین اقشار جامعه بوده که باید همه ما حرمت آنها را گرفته و همواره به نیکی و با احترام از آنان یاد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) بیان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید: « به احترام پدر و معلّمت از جاى برخيز، گرچه فرمان روا باشى»؛ امام زین العابدین(ع) نیز فرموده : «کسی که چیزی به تو یاد داده باید او را بزرگ بدارید و جلوی پایش بلند شوید».

وی با بیان اینکه معلمان و اساتید از علم، شرافت، شفقت و دلسوزی و معنویت برخوردارند، بیان کرد: علم احترام‌ می‌آورد چراکه معلمان ساده زیست بوده و با علم و شرافتمندانه زندگی می‌کنند و برهمین اساس الگوی اخلاقی برای تمام افراد جامعه هستند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه شرافت و علم خود را با هیچ چیزی عوض نکنیم، ادامه داد: علم‌آموزی و آموزش نیازمند پیش مطالعه است و معلمان باید در حین تدریس به بیان نکات مهم و ارزشمند بپردازند چراکه کسانی اعلم و مورد توجه قرار می‌گیرند که در شیوه تدریس نکته بگویند.

وی تقویت سطح علمی و به‌روزرسانی معلومات، آگاهی‌بخشی و توجه ویژه به ارزش‌ها همچون ایثار و شهادت شهدا و هوشمندی نسبت به مسائل روز را نیاز جامعه امروزی دانست و تأکید کرد: علم‌ معلمان باید روز به روز تقویت و به‌روزرسانی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد در برابر بسیاری از واقعیت‌های کنونی جامعه سکوت کرده و دلبخواهی در مقابل اتفاقات روز، موضع می‌گیرند،گفت: گرچه مردم این‌روزها با مشکل گرانی مواجه و باید این دغدغه حل و فصل شود، اما انتظار می‌رود که روحانیون هدف از اجرای طرح هوشمندسازی یارانه توسط دولت را برای مردم تبیین و بازگو کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ افراد از ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان شیعه و سنی خوشحال و در هر مناسبتی مدام دنبال تفرقه‌افکنی هستند، افزود: خوشبختانه در کردستان با این مسئله مواجه نیستیم اما فضای مجازی رهاشده و دشمنان از این بستر دنبال رسیدن به اهداف پلید خود هستند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه علما باید دشمن‌شناس و زمان‌شناس باشند، یادآور شد: جامعه کنونی نیاز به آرامش داشته و روحانیون باید در بیان مطالب و نحوه موضع‌گیری‌ها دقت داشته باشند و در هر مسئله‌ای نگاهمان به موضع و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نظام باشد چراکه ایشان کسانی را که دنبال تفرقه و اختلاف هستند، مزدور می‌داند.

انتهای پیام
captcha