درخشش فیلم‌های هنرمند کردستانی در جشنواره‌های جهانی
کد خبر: 4057258
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

درخشش فیلم‌های هنرمند کردستانی در جشنواره‌های جهانی

فیلم کوتاه بادبادک‌ها به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید پیام حسینی در اولین دوره جشنواره فیلم کوتاه کُردی آمستردام هلند به رقابت می‌پردازد.

فیلم کوتاه بادبادک ها

به گزارش ایکنا از کردستان، فیلم کوتاه بادبادک‌ها به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدپیام حسینی، هنرمند کردستانی در اولین دوره جشنواره فیلم کوتاه کُردی آمستردام هلند به رقابت می‌پردازد.

این فیلم پیش‌تر در هفتادمین فستیوال فیلم برلین جایزه و تقدیر ویژه هیئت داوران را دریافت کرد و در بیشتر از ٤٠ فستیوال معتبر جهانی به نمایش درآمده و جوایز متعددی را به دست آورده است.

جدیدترین فیلم کوتاه این کارگردان جوان با نام «دونده» نیز پنجم خردادماه سال‌جاری در شصت و دومین فستیوال فیلم جهانی «زلین» در جمهوری چک به رقابت می‌پردازد.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه بادبادک‌ها آمده است که «سرکوت پسربچه‌ای مرزنشین عاشق دختری می‌شود که آن‌طرف مرز زندگی می‌کند. او تلاش می‌کند که به ‌واسطه بادبادک گمشده که به این‌طرف مرز افتاده است با دختر ارتباط برقرار کند».

اولین دوره جشنواره فیلم کُردی آمستردام (AKFF) در تاریخ‌های 13، 14 و 15 می 2022 برگزار می‌شود. این جشنواره توسط فیلم‌سازان هلندی-کُرد، Reber Dosky و Beri Shalmashi تأسیس شد.

گفتنی است؛ سالن هت کتلهویس در آمستردام به مدت سه روز میزبان آثار کلاسیک برنده جایزه و آثار ژانر کاوش استعدادهای جدید از کردستان است.

مأموریت AKFF این است که از آمستردام فیلم کُردی را در هلند به عموم مردم ارائه کند. فیلم‌هایی برای سینما دوستان، افرادی که از خاورمیانه در مورد این سینما کنجکاو هستند و هرکسی که می‌خواهد سفری خاص از سینما به دنیای فیلم کُردی داشته باشد، AKFF در آرزوی تبدیل‌شدن به بستری برای تبادل دانش و تعمیق در بافت کُردی از طریق فیلم است.

یادآور می‌شود؛ جشنواره فیلم کُردی آمستردام (AKFF) هرساله در ماه می، به مدت سه روز در پایتخت هلند برگزار می‌شود. در این جشنواره جدیدترین فیلم‌های بلند، مستند، انیمیشن، فیلم‌های کوتاه کُردی و یا درباره مسائل کُردی یا مرز به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام
captcha