رابطان مهدویت دستگاه‌های اجرایی نظام‌مند شوند
کد خبر: 4060744
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

رابطان مهدویت دستگاه‌های اجرایی نظام‌مند شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان با بیان اینکه جامعه ما تشنه فرهنگ مهدویت است، گفت: برای فرهنگ مهدویت در خوزستان و به‌‌ویژه در ادارات باید یک ساختار و تشکیلات در دستگاه‌ها ایجاد کنیم؛ رابطان مهدویت دستگاه‌های اجرایی همان ساختار و تشکیلات هستند که باید نظام‌مند شود.

سید احمد موالی‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، سیداحمد موالی‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان، در نشست رابطان مهدویت دستگاه‌های اجرایی استان که امروز، 9 خردادماه برگزار شد، با ابراز همدردی با بازماندگان حادثه متروپل آبادان، گفت: در دولت مردمی قاعدتا نگاهمان به موضوعات مذهبی و مهدوی نگاه دیگری است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در وضعیتی در کشور و دنیا قرار گرفته که دارد مظلوم واقع می‌شود؛ مظلومیتی که به دلیل ضعف ما در روشنگری و تبیین اتفاق می‌افتد و این مظلومیت از آنجا که دارد بیش از پیش خود را نشان می‌دهد، مقام معظم رهبری بحث جهاد تبیین را یک فریضه قطعی دانستند. علت این مسئله، فضای مجازی رهاشده است.

موالی‌زاده گفت: اکنون دولت مردمی را یعنی کسانی که معتقد به مهدویت هستند متهم به برگزاری جشن می‌کنند. کودکان آمده‌اند به امام زمانشان ابراز علاقه کردند، نه جشن گرفتند و نه شادی کردند؛ یعنی با این حرف جای شهید و جلاد را عوض کردند. فرهنگ مهدویت را این گونه می‌کوبند، چون ما بحث جهاد تبیین را باور نکردیم. اگر معتقدیم باید واقعا پای کار بیاییم و جهاد تبیین را در آستانه گام دوم انقلاب جدی بگیریم. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان عنوان کرد: اگر بخواهیم وضعیت موجود را بررسی کنیم در بحث فرهنگ مهدویت خلأ داریم. ببینید یک سرود چه جوی را راه انداخته و دهه نودی‌ها را به خط کرده است؛ این تلنگر است که جامعه ما تشنه فرهنگ مهدویت است، اما ما دست روی دست می‌گذاریم. 

وی عنوان کرد: برای فرهنگ مهدویت در خوزستان و به‌خصوص در ادارات باید یک ساختار و تشکیلات در دستگاه‌ها ایجاد کنیم؛ رابطان مهدویت دستگاه‌های اجرایی همان ساختار و تشکیلات هستند که باید نظام‌مند شود. بحث تشکیلات و نظام رابطان مهدویت در ادارات را یک مصوبه عملیاتی کنید و در مسیر یک نظام جلو بروید.

موالی‌زاده اظهار کرد: جلسات رابطان مهدویت در دستگاه‌ها باید به صورت مستمر برگزار شود، تا بتوانیم در پایان سال این عملکرد را ارزشیابی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان بر موضوع برنامه‌ریزی در بحث مهدویت تأکید کرد و افزود: رابطان مهدویت باید معرفی شوند و به ما برنامه دهند. ارشاد و تبلیغات برای این برنامه ریزی کمک کنند و افق آن را مشخص و شاخص‌گذاری کنید. این برنامه باید ارزشیابی شود و باید ببینیم در دستگاه‌های اجرایی این شعائر نمود داشته و تأثیر گذاشته است. 

وی بیان کرد: به جهت اینکه استان خوزستان یک استان مرزی است نیاز داریم بیشتر در زمینه مهدویت کار کنیم.

موالی‌زاده با اشاره به اعتبارات ارشاد در این زمینه، گفت: دبیرخانه مهدویت با همکاری ارشاد و تبلیغات اسلامی، برنامه‌های مورد نظر را رصد کرده که برای اجرای برنامه‌ها چقدر اعتبارات لازم است. این اعتبارات در قالب دستگاه‌های اجرایی گنجانده شود یعنی هدفمند از این اعتبارات استفاده شود. 

انتهای پیام
captcha