مسئولیت پذیری در امور از درس‌های مکتب امام خمینی(ره) است
کد خبر: 4061514
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در گرگان:

مسئولیت پذیری در امور از درس‌های مکتب امام خمینی(ره) است

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: از مکتب امام می‌شود درس‌های زیادی آموخت و یکی از آنها مسئولیت پذیری در امور است.

جلسه شورای اداری با حضور ماموستا کریمی مشاور رئیس جمهور در اقوام

به گزارش ایکنا از گلستان، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی امروز،  ۱۱ خرداد در جلسه شورای اداری گلستان با بیان‌اینکه یکی از مهمترین ماموریت ما جهادتبیین است، افزود: باید ابعاد شناخته شده و شناخته نشده افکار و اندیشه‌های امام راحل را به نسل جدید معرفی کنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: برخی از مسئولان، مسئولیت را با مالکیت اشتباه گرفته‌اند، این مسئولیت را مردم به ما داده‌اند و باید در این زمینه حساس باشیم و فقط به خدمت به آن‌ها فکر کنیم.

کریمی همچنین با قدردانی از استاندار گلستان به سبب انتصاب چهار فرماندار از بین اهل‌سنت گفت: هر چه تعداد مدیران از اهل‌سنت، بیشتر باشد دهان دشمنان نیز از گفتن حرف‌های تفرقه افکنانه بسته‌تر خواهد ماند.

در ادامه این جلسه آیت‌الله شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری هم سطحی‌نگری را یکی از آفت‌ها و آسیب‌های برخی از تفکرات در جهان اسلام دانست و افزود: باید به فرموده قرآن کریم ، عقل‌گرا باشیم.

استاندار گلستان هم با بیان‌اینکه اتحاد و همبستگی ریشه در اندیشه‌های امام دارد ادامه داد: استان ما به سبب اینکه در زمینه وحدت زبانزد است همواره مورد توجه دشمنان است و هر چه از عمر جمهوری‌ اسلامی می‌گذرد دشمنی دشمنان بیشتر می‌شود پس ما باید هوشیارتر باشیم.

استاندار گلستان به اهمیت احیای خلیج گرگان هم اشاره کرد و گفت: نیاز به کمک بیشتری داریم تا عملیات نجات انجام شود، اما تاکنون سنگ اندازی‌های زیادی شده است وکار همچنان به کندی پیش می‌رود.

منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا به مورد توجه قرار گرفتن خرده فرهنگ‌ها به عنوان اجزای فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: باید نگران رخنه‌ها باشیم تا این فرهنگ اسلامی آسیب نبیند، لذا تاثیر استفاده از دیپلماسی فرهنگی در رابطه با کشور‌های همسایه به ویژه ترکمنستان بیشتر از دیپلماسی سیاسی است.

مشاور استاندار در امور اهل‌سنت با بیان‌اینکه وحدت در آموزه‌های امام راحل از اصول اندیشه‌های اساسی ایشان بود، گفت: استقلال مدارس و حوزه‌های اهل‌سنت در استان گلستان پیشرفت چشمگیری داشته، لذا باید مدارس به سوی کمال‌گرایی و پرورش اساتید نخبه همت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha