اقدامات حفاظتی از آثار تاریخی کردستان تقویت می‌شود
کد خبر: 4061604
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

اقدامات حفاظتی از آثار تاریخی کردستان تقویت می‌شود

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از میراث‌فرهنگی استان و ارتقاء توان کارکنان این یگان، اقدامات حفاظتی از آثار تاریخی تقویت می‌شود.

 دوره آموزشی یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، سرهنگ رسول مرادی، فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، 12 خردادماه از برگزاری دوره آموزشی ویژه پرسنل یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: این دوره آموزشی یک‌روزه به‌منظور ارتقاء سطح کیفی و کمی دانش تخصصی و مهارت‌های علمی کارکنان این یگان‌، در خانه کُرد سنندج برگزار شد.

وی افزود: نیاز است با تأمین امکانات و تجهیز پرسنل، ضریب امنیتی حفاظت از میراث‌فرهنگی ارتقاء یابد، تا بتوانیم به‌تمامی اهداف خود در راستای حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگی استان جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امنیت پایدار در موزه‌ها، جلوگیری از سرقت، تعرض و تجاوز در این حوزه، کنترل ورود و خروج اشیاء و اموال تاریخی و فرهنگی، تعامل و همکاری هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی از موضوعاتی بود که توسط مدرس این دوره آموزشی مطرح شد.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مدون آموزشی در راستای افزایش سطح توان حفاظتی کارکنان این مجموعه از میراث‌فرهنگی استان، گام‌های مهمی برداریم.

انتهای پیام
captcha