فعال شدن شعب ویژه حمایت از اطفال و نوجوانان در دادگستری کردستان
کد خبر: 4063057
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

فعال شدن شعب ویژه حمایت از اطفال و نوجوانان در دادگستری کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: شعب ویژه و تخصصی حمایت از اطفال و نوجوانان در دادگستری استان فعال است و پرونده‌های اطفال و نوجوانان در شعب تخصصی توسط قضات ویژه رسیدگی می‌شود.

کارگاه‌های نظام حمایت از اطفال و نوجوانان ویژه قضات

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، 19 خردادماه در آیین افتتاحیه کارگاه‌های نظام حمایت از اطفال و نوجوانان ویژه قضات و کنشگران محیط حامی کودک در سنندج اظهار کرد: پرونده‌های اطفال و نوجوانان در شعب تخصصی فعال در دادگستری استان و توسط قضات ویژه رسیدگی می‌شود.

وی با تبریک دهه کرامت افزود: در راستای حمایت از اطفال و نوجوانان در دادگستری استان کردستان، فرآیند رسیدگی به این پرونده‌ها در شعب تخصصی و توسط قضات ویژه انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بیان کرد: خارج از فرآیند رسیدگی نیز دادستان‌های استان و همچنین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در حوزه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان فعال هستند.

وی افزود: در باب حمایت از اطفال و نوجوانان در دستگاه قضایی استان توجه ویژه‌ای شده است و در این حوزه تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز مسئولیت دارند.

حجت‌الاسلام حسینی تمرکز رسانه‌های معاند بر استان کردستان را ویژه و اختصاصی توصیف کرد و افزود: مقوله حمایت از اطفال و نوجوانان در استان کردستان باید با لحاظ شرایط خاص اقتصادی و معضلات اجتماعی مثل کم برخوردار بودن استان، درآمد سرانه پایین استان و نرخ بالای بیکاری و همچنین امعان نظر به تمرکز رسانه‌های معاند بر این استان مورد توجه خاص و ویژه قرار گیرد و لذا در این راستا وظیفه تمامی دستگاه‌های حاکمیتی استان برنامه‌ریزی و آموزش در راستای خنثی کردن نقشه‌های دشمن است.

وی بیان کرد: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی باید کاربردی، خروجی محور و نتیجه تئوری و عملی داشته باشد و سبب شود تا جوامع هدف که همان کودکان و نوجوانان هستند دچار آسیب‌های اجتماعی کمتری شوند.

حجت‌الاسلام دکتر رهایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مفید، نگاه و رویکرد نسبت به حوزه اطفال و نوجوانان را ضروری دانست و اظهار کرد: یادگیری و مشارکت در این حوزه بسیار مهم است و این قشر از جامعه بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند.

وی تضمین آینده را در گرو حراست از سرمایه گرانبهای کودکی ذکر کرد و افزود: رشد و تعالی جامعه مستلزم رعایت حقوق کودکان است و تمامی تصمیمات کشور باید رشد و حیات کودکان را تضمین کند.

حجت‌الاسلام رهایی تأکید کرد: باید با کرامت و تربیت درست و صحیح با کودکان برخورد شود تا در آینده شخصیت اجتماعی مناسبی داشته باشند. نظام آموزشی نیازمند تحول در حوزه حمایت از اطفال و نوجوانان است.

انتهای پیام
captcha