اوقات فراغت بهترین فرصت طلایی برای تبلیغ معارف دینی در بین جوانان
کد خبر: 4063348
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

اوقات فراغت بهترین فرصت طلایی برای تبلیغ معارف دینی در بین جوانان

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اهمیت توجه به جوان و نوجوان و تربیت دینی و اسلامی آنان، تصریح کرد: اوقات فراغت بهترین فرصت طلایی برای تبلیغ معارف دینی در بین جوانان است.

اوقات فراغت

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه، ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان، با بیان اینکه در اسلام اوقات فراغت وجود ندارد بلکه بر استفاده بهینه از وقت تاکید شده است، گفت: از منظر اسلام هدر رفتن وقت از هدر رفتن مال و ثروت بدتر و خسارت بارتر است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به جوان و نوجوان و تربیت دینی و اسلامی آنان، تصریح کرد: اوقات فراغت بهترین فرصت طلایی برای تبلیغ معارف دینی در بین جوانان است.

وی با بیان اینکه باید در برنامه‌های اوقات فراغت به مسائل دینی و دیگر نیازهای جوان و نوجوان توجه شود و چرا که قلب جوان مثل زمین خالی است و هر چه در آن افکنده شود، قبول می کند، ادامه داد: باید با محتوای غنی اسلامی ذهن و قلب پاک جوانان و نوجوانان به سمت ارزش‌های اسلامی متمایل‌تر شود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه بر اساس نامه امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) در نهج‌البلاغه، تربیت زمان خاصی دارد و باید قبل از آنکه قلب و ذهن جوان و نوجوان مشغول مسائل دیگر شود به تربیت او اهمیت داشته شود، تصریح کرد: فصل تابستان یک فصل است و زمان زیادی است و از طرفی آسیب‌های اجتماعی در کیمین است و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند.

امام جمعه شهرستان سلطانیه با تاکید بر همکاری و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی و پرهیز از موازی کاری و تاکید بر دعوت از طلاب جوان در فصل تابستان، گفت: پایگاهی در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت موفق است که جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کند.

حسینی‌نسب با اشاره به کمبود فضاهای ورزشی در شهرستان خاطرنشان کرد: تکمیل استخر و سالن ورزشی فوتبال در گوزل‌دره از مطالبات جوانان است.

انتهای پیام
captcha