«تئاتر بچه‌های مسجد» آینده جریان‌ساز تئاتر کشور است
کد خبر: 4063631
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

«تئاتر بچه‌های مسجد» آینده جریان‌ساز تئاتر کشور است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با اشاره به موضع‌گیری برخی از افراد در مقابل تئاتر بچه‌های مسجد، گفت: عرصه هنر تئاتر بچه‌های مسجد جریان‌ساز بوده و به وظیفه خود به‌درستی عمل کرده است.

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور به گزارش ایکنا از لرستان، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در آیین افتتاحیه نخستین سلسله رویداد آموزشی منطقه‌ای تئاتر بچه‌های مسجد که 21 خرداد با عنوان «محرابیان» به میزبانی حوزه هنری لرستان در خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه تئاتر بچه‌های مسجد آینده جریان‌ساز تئاتر کشور است، گفت: رویداد تئاتر بچه‌های مسجد سال‌هاست که به‌صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده و آینده درخشانی را پیش‌رو خواهد داشت.

وی بیان کرد: فعالیت مؤثر و چشمگیر تئاتر بچه‌های مسجد موجب شد افراد حسود و بدخواه در جبهه فرهنگی این فعالیت هنری را متحجرانه بدانند که این نشان می‌دهد عرصه هنر تئاتر بچه‌های مسجد جریان‌ساز بوده و به وظیفه خود به‌درستی عمل کرده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور تصریح کرد: هنرمندانی که در عرصه تئاتر فعالیت دارند باید به این باور برسند که در این عرصه و تمامی فعالیت‌های فرهنگی نه تنها در مرحله کشوری بلکه در عرصه‌های بین‌المللی می‌توانند موفق باشند.

زارعی به برنامه‌ریزی‌ها و ‌سند چشم‌انداز مرکز هنرهای نمایشی اشاره کرد و گفت: در تئاتر بچه‌های مسجد به دنبال اهداف بزرگی هستیم و سند چشم‌انداز ۹ ساله‌ای برای این رویداد در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه این سند در سه دوره سه ساله برنامه‌ریزی شده است که اگر به تمام زوایای آن به درستی عمل شود، جریان فرهنگی تئاتر کشور را رقم می‌زند، اضافه کرد: این سند در بخش‌های مختلف علمی، اجرایی، آموزشی و تولیدی برنامه‌ریزی شده که خروجی آن پرورش استعدادها و خلاقیت‌های هنری در عرصه‌های مختلف سینمایی، تلویزیونی و تئاتر خواهد بود.

زارعی در ادامه با اشاره به روند برگزاری سلسله رویداد آموزشی منطقه‌ای تئاتر بچه‌های مسجد، گفت: این رویداد از استان قم آغاز و پس از مازندران، هم‌اکنون لرستان میزبان سومین دوره آموزشی کارگاهی تربیت مربیان بچه‌های مسجد است.

وی تصریح کرد: آخرین دوره آموزشی نیز در مشهد برگزار خواهد شد و امید است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و انجام فعالیت‌های کارگاهی شاهد تحولات چشمگیر و خلاقانه‌ای  در این عرصه باشیم.

انتهای پیام
captcha