فراخوان نخستین جشنواره فیلم کوتاه «صاحب» در کردستان اعلام شد
کد خبر: 4063816
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

فراخوان نخستین جشنواره فیلم کوتاه «صاحب» در کردستان اعلام شد

فراخوان نخستین دوره‌ جشنواره‌ فیلم کوتاه «صاحب» با رویکرد توجه به سینمای بومی استان کردستان و حمایت از فیلمسازان فعال در عرصه فیلم کوتاه اعلام شد.

جشنواره فیلم کوتاه صاحب

به گزارش ایکنا از کردستان، زانیار لطفی، دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه «صاحب» امروز، 22 خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: نخستین دوره‌ جشنواره‌ فیلم کوتاه «صاحب» در اولین گام در دو بخش رقابتی و فیلم اولی‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش رقابتی و اصلی جشنواره موضوع فیلم‌ها آزاد است، افزود: هنرمندان فیلمساز می‌توانند آثار خود را در یکی از دسته‌های داستانی، مستند و یا پویانمایی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه صاحب توجه به توسعه گردشگری را از اهداف اصلی این جشنواره ذکر و بیان کرد: در همین راستا فیلم‌هایی با محوریت گردشگری و زیست بوم کردستان مورد توجه ویژه دبیر و شورای برگزاری جشنواره هستند.

وی با تأکید بر رعایت موازین و هنجارهای اجتماعی ادامه داد: فیلم‌هایی می‌توانند در این دوره حضور پیدا کنند که در فاصله سال 1397 به بعد تولید شده و حداکثر مدت زمان فیلم‎های مورد قبول ۳۰ دقیقه است.

لطفی با اشاره به اینکه فیلم اولی‌ها به فیلم‌هایی اطلاق می‌‌شود که اثر اول و تنها فیلم کارگردان بوده و در یک سال اخیر تولید شده باشد، افزود: این بخش برای هنرجویان، دانشجویان و فیلمسازان جوان در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح مقررات جشنواره گفت: علاقه‌مندان و متقاضیان برای آگاهی از مقررات می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www.sahebfilmfestival.ir مراجعه کنند.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه صاحب اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مطرح کشوری و استانی و بازدید مهمانان از جاذبه‌های گردشگری منطقه در کنار نشست‌های نقد و بررسی بخشی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

وی گفت: علاقه‌مندان پس از اعلام فراخوان از 1 تا 31 تیرماه 1401 فرصت ثبت‌نام و ارسال آثار خود را دارند. آثار راه یافته در 10 مردادماه سال جاری اعلام و در نهایت جشنواره از 24 تا 31 مردادماه در شهر صاحب شهرستان سقز برگزار و برگزیدگان جشنواره در مراسم اختتامیه 31 مردادماه  معرفی می‌شوند.

لطفی با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر صاحب و شهردار این شهر و حمایت‌ها و مشارکت حوزه هنری استان کردستان افزود: این نگاه فرهنگی و هنری و تداوم برگزاری جشنواره می‌تواند ضمن آشنایی هنرمندان با استعدادها و پتانسیل‌های بالای این شهر، زمینه توسعه و رونق همه جانبه منطقه را رقم بزند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با حمایت اهالی رسانه و پوشش خبری رویدادهای این دوره شاهد برگزاری باشکوه جشنواره فیلم کوتاه «صاحب» در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha