اشتغال در زندان‌های کردستان توسعه می‌یابد
کد خبر: 4064086
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶

اشتغال در زندان‌های کردستان توسعه می‌یابد

مدیرکل زندان‌های استان کردستان، از توسعه اشتغال و حمایت از تولید زندانیان و مراقبت بعد از خروج زندانیان آزاد شده با همکاری مؤثر بسیج سازندگی استان خبر داد.

نشست زندان با مسئول بسیج سازندگی

به گزارش ایکنا از کردستان، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان امروز، 23 خردادماه در نشست با مسئولان بسیج سازندگی استان کردستان که در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده سازمان زندان‌ها با بسیج سازندگی مبنی بر توسعه و رونق اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها و با هدف بهبود معیشت خانواده زندانیان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از همراهی‌های همیشگی بسیج در پیشبرد اهداف حمایتی در زندان‌ها اظهار کرد: یکی از اولویت‌های هدف‌گذاری شده در سازمان زندان‌ها توسعه اشتغال و رونق تولید است که امیدواریم با همکاری جهادسازندگی گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی خانواده زندانیان افزود: با توسعه اشتغال و تولید در زندان‌ها کمک شایانی به بهبود معیشت خانواده‌ها صورت می‌پذیرد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان همراهی و همکاری جهادسازندگی را در توسعه مؤثر اشتغال در زندان‌ها و مشاغل خانگی با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده زندانیان را نقطه عطفی در کارنامه همکاری زندان‌ها و بسیج خواند و گفت: امیدواریم در سال جاری شاهد اقدامات قابل توجهی در این راستا باشیم و گام‌های استواری در جهت تحقق اهداف حمایتی برداشته شود.

عزیزی‌فر، مسئول بسیج سازندگی استان کردستان نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با مجموعه زندان‌های استان در تحقق برنامه‌های مراقبتی و توسعه اشتغال زندانیان تأکید کرد: اشتغال‌زایی زندانیان آزاد شده با بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ۱۶ در اختیار بسیج سازندگی و اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیونی تومانی به زندانیان آزاد شده با هدف راه‌اندازی و توسعه کسب کار و با هدف حمایت و مراقبت بعد از خروج زندانیان در دستور کار بسیج سازندگی است.

شایان ذکر است؛ از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه آزادسازی زندانیان، اجرای برنامه‌های حمایتی از جمله کمک‌های مؤمنانه به خانواده زندانیان، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در انجام مشاوره حقوقی رایگان به زندانیان، بهداشت و درمان و اشتغال اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha