آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان اولویت‌بندی شود
کد خبر: 4064336
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان اولویت‌بندی شود

نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده‌ در استان اولویت‌بندی شود، گفت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در کردستان جامعه زنان را تشکیل می‌دهند لذا باید بیشترین آسیب‌ پیش‌روی آنان را شناسایی کنیم.

دیدار جامعه زنان با نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با بسیج جامعه زنان که با موضوع خانواده امروز، 24 خردادماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برنامه و اقدام خوب بوده اما تأثیر بهتر است، اظهار کرد: در انجام کارها و برنامه‌ها به تأثیرگذاری آن توجه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده‌ در استان اولویت‌بندی شود، افزود: ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در کردستان جامعه زنان را تشکیل هی‌دهند لذا باید بیشترین آسیب‌ پیش‌روی آنان را شناسایی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه جدا از رعایت حجاب، باید تمرکزمان را روی عفاف بگذاریم، بیان کرد: بدحجابی مشکلاتی ایجاد کرده اما مسئله عفاف آسیب‌زاتر است.

وی با تأکید بر اینکه باید حق و حساب زنان سرپرست خانوار شاغل در کارگاه‌های تولیدی و حوزه‌های مختلف به صورت کامل پرداخت شود، ادامه داد: بسیاری از بانوان در کنار آقایان با برخورداری از تسهیلات کم‌بهره، برای خود اشتغال‌زایی کرده‌اند در این راستا باید راهکارهای ایجاد اشتغال ویژه زنان ارائه شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین پورذهبی افزود: مشکلات حوزه زنان باید به صورت میدانی و از نقاط حاشیه‌نشین بررسی شود و آسیب‌های این حوزه باید اولویت‌بندی شده و متناسب با آن راهکار ارائه شود و مطالبات را به‌صورت بسیجی‌وار پیگیری کنیم.

وی افزود: در این دفتر مشاور امور بانوان نداریم و بنایمان هم نیست که نیرو و کادر اضافه کنیم اما بسیج جامعه زنان می‌تواند با ارائه راهکار این‌ نقش را انجام دهد که این هم نیازی به میز و دفتر کار نیست، باید به روی بازده و تأثیرات متمرکز شویم کما اینکه هر جا نیاز باشد، ورود می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان یادآور شد: صرف ارائه گزارش کارساز نیست بلکه باید در عمل آسیب‌های این حوزه را پیگیری و برطرف کنیم.

گفتنی است؛ در این نشست تعدادی از اعضای بسیج جامعه زنان نیز پیرامون وضعیت بانوان و استان به ایراد سخنرانی و ارائه راهکار پرداختند.

انتهای پیام
captcha