برگزیدگان جشنواره ادبی کشوری «شمیم رضوی» معرفی و تجلیل شدند
کد خبر: 4064340
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

برگزیدگان جشنواره ادبی کشوری «شمیم رضوی» معرفی و تجلیل شدند

برگزیدگان جشنواره ادبی کشوری «شمیم رضوی» با حضور آیت‌الله احمد عابدی، از اساتید حوزه و دانشگاه طی مراسمی امروز، 24 خردادماه در شهر دلبران معرفی و تجلیل شدند.

اختتامیه جشنواره شمیم رضوی

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین اختتامیه جشنواره ادبی کشوری «شمیم رضوی» که با حضور جمع کثیری از مردم شهر دلبران و روستاهای اطراف و مسئولان امروز، 24 خردادماه در شهر دلبران برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های موضوعی حوزه دین و مذهب موجب ترویج فرهنگ و ادبیات سالم در سطح جامعه می‌شود.

وی افزود: جشنواره موضوعی ادبی عرصه شعر و داستان با زمینه زندگی و شناختنامه دینی و مذهبی حضرت امام رضا(ع) موجب آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگی بزرگان دین و نحوه دینداری و سبک زندگی آن‌ها می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به اختصاص اعتبارات ویژه فرهنگی و هنری به این جشنواره‌ها در سطح استان کردستان، بیان کرد: ادبیات به ویژه شعر و داستان و به طور کلی زبان هنر و فرهنگ در ماندگاری مقولات دینی و مذهبی بسیار مؤثر هستند، براین اساس بنا به شرایط و ویژگی‌های بومی و منطقه‌ای جشنواره‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌های متنوعی برای سراسر استان و شهرستان‌های تابعه تدارک دیده شده است.

در ادامه این مراسم صابر خراسانی از شاعران برجسته خطه خراسان نیز اشعار و سخنرانی بسیار تأثیرگذاری در خصوص برکات و ویژگی‌های حضرت امام رضا(ع) به سمع و نظر حاضران رساند.

یادآور می‌شود؛ یکی از شاخص این جشنواره حضور جمع کثیری از مردم شهر دلبران و شهرها و روستاهای اطراف بود به همین دلیل بخشی از حاضران در مراسم از طریق ویدیو کنفرانس در حیاط کتابخانه عمومی شهر دلبران محل برگزاری اختتامیه جشنواره به تماشای این مراسم معنوی نشستند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم برگزیدگان بخش‌های شعر فارسی، کُردی و ترکی و بخش داستان کوتاه به شرح زیر اعلام و از آنها با لوح تقدیر و هدیه نقدی و تندیس جشنواره تجلیل و قدردانی شد.

برگزیدگان بخش شعر فارسی؛

علی سلیمانی از استان اصفهان
مهرداد مهراب از استان تهران
مجتبی خرسندی از استان لرستان
راضیه باقرزاده از استان بوشهر
محمد زارعی از استان مرکزی
قاسم بای از استان گلستان
مجید بوری از استان خوزستان
شهرام منتشلو از استان کردستان
فاطمه دهقان از استان کردستان.

در بخش شعر کُردی؛

علی قیسوندی از استان کردستان
عیسی فلاحی از استان کردستان
منصور دولتی از استان کردستان

در بخش شعر ترکی؛

امیر رسولی از استان زنجان
حجت‌الله مومنی از کردستان

در بخش داستان؛

مریم ایران مهر از استان گیلان

انتهای پیام
captcha