طرح «اندراج نماز» در مدارس البرز اجرا می‌شود
کد خبر: 4064453
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

طرح «اندراج نماز» در مدارس البرز اجرا می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش پرورش استان البرز از اجرای طرح «اندراج نماز» در مدارس این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مدیر مدرسه موظف است متناسب با اوقات شرعی، نیم ساعت را به اقامه نماز اختصاص دهد.

طرح«اندراج نماز»

حسین سلیمیان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش پرورش استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌های اجرایی در حوزه همکاری با ستاد اقامه نماز، گفت: برنامه‌های ما در حوزه نماز در دو بخش متمرکز و اختصاصی برگزار می‌شود. در بخش اول، کلیه قوانین، آیین‌نامه‌های ابلاغی به سراسر کشور براساس امکانات و بودجه استانی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تجهیز نمازخانه‌ها از جمله تجهیزاتی چون فرش‌های سجاده‌ا‌ی و سایر امکانات اولیه برای به‌روزرسانی یک نمازخانه براساس آیین‌نامه‌های ابلاغی انجام می‌شود.

سلیمیان وضعیت مدارس البرز از حیث دسترسی به نمازخانه را خوب ارزیابی کرد و گفت: مدارس نو طبق قوانین جدید با همکاری خیرین یا آموزش و پرورش مجهز به نمازخانه و پایگاه سلامت هستند و تعداد کمی از مدارس، نمازخانه ندارند.

این مسئول در خصوص بخش دوم برنامه‌های تبلیغ در حوزه نماز، بیان کرد: طبق دستورالعمل‌های استانی، زنگ اندراج نماز، گفتمان دینی، پاسخ به شبهات و احکام از سوی مربیان پرورشی و مبلغان اعزامی طرح امین و روشنا پیگیری و اجرا می‌شود.

وی در خصوص طرح اندراج نماز گفت: در شرایط کرونا که آموزش از طریق فضای مجازی انجام می‌شد، از معلمان خواسته بودیم که در زمان اذان، کلاس را تعطیل کنند و فرصتی برای اقامه نماز به دانش‌آموزان اختصاص دهند و در حال حاضر نیز که مدارس حضوری شده‌اند در زمینه اقامه نماز متناسب با اوقات شرعی، مدیر مدرسه موظف است نیم ساعت را به اقامه نماز اختصاص دهد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش پرورش استان البرز در پایان با اشاره به ارائه مدرک معادل به دانش‌آموزان حافظ قرآن، بیان کرد: بعد از آزمون جامعة‌‌القرآن از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعطای گواهی معتبر کشوری، مدرک معادل فوق لیسانس برای حافظان کل و برای سایر حافظان، مدرک لیسانس رشته علوم قرآن و حدیث اعطا می‌شود، به‌طوری که این مدارک در مقاطع تحصیلی مختلف اعتبار دارد و هر حافظ می‌تواند با مدرک خود در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهد.

انتهای پیام
captcha