ثبت‌نام 1800 نفر در مسابقات قرآن اوقاف تاکنون در فارس
کد خبر: 4064465
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

ثبت‌نام 1800 نفر در مسابقات قرآن اوقاف تاکنون در فارس

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از ثبت‌نام یک هزار و 800 نفر تاکنون در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن در این استان خبر داد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسسیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به ارائه آماری از وضعیت ثبت‌نام در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در این استان پرداخت و گفت: تا ساعت 11 امروز، 25 خردادماه یک هزار و 800 نفر از قرآنیان استان فارس در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 850 نفر در رشته‌های معارفی شامل تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: بیشترین آمار ثبت‌نامی‌ها در رشته‌های معارفی مربوط به رشته تفسیر است که شامل 590 نفر است؛ قریب 200 نفر هم در رشته نهج‌البلاغه و 75 نفر در رشته صحیفه سجادیه تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند.

جلالی درباره رشته‌های آوایی نیز گفت: بیشترین آمار در این بخش مربوط به قرائت ترتیل است که تا امروز 210 نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند و بعد از آن 200 نفر در رشته حفظ 5 جزء، 165 نفر در رشته حفظ 10 جزء، قریب 100 نفر در رشته دعاخوانی، 85 نفر در رشته حفظ 20 جزء، قرائت تحقیق 85 نفر، اذان 60 نفر و حفظ کل 50 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس یادآور شد: مهلت ثبت‌نام در مسابقات قرآن در سال جاری برای رشته‌های آوایی تا 30 خرداد و رشته‌های معارفی 10 تیرماه تمدید شده است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری مسابقات قرآن در سال جاری شهرستان‌های استان به 6 منطقه تقسیم‌بندی شده است، افزود: مسابقات قرآن در مرکز در شیراز، در شرق استان به میزبانی جهرم برای متسابقان شهرستان‌های سروستان، فسا، داراب، استهبان و نی‌ریز؛ در جنوب استان به میزبانی لار برای متسابقان شهرستان‌های لامرد، مهر، اوز، خنج و گراش، فراشبند میزبان شهرستان‌های فیروزآباد و قیرو کارزین؛ منطقه غرب به میزبانی کازرون برای متسابقان شهرستان‌های ممسنی و رستم؛ منطقه شمال استان هم به میزبانی سعادت شهر برای متسابقان شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات، خرم‌بید، ارسنجان و مرودشت برگزار خواهد شد.

جلالی با یادآوری اینکه مسابقات امسال با محوریت بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، گفت: مسابقات در سعادت شهر در حرم امامزاده سیدحسین(ع)، در جهرم در حرم امامزاده سیدحسین(ع)، در کازرون در حرم امامزاده سیدحسین(ع)، در شیراز در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع)، در فراشنبد در حرم امامزاده آقام شهید و در لارستان در حرم امامزاده میرعلی‌بن حمزه(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha