کاهش معضلات اجتماعی با تحقق محله اسلامی امکان پذیر است
کد خبر: 4064502
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

کاهش معضلات اجتماعی با تحقق محله اسلامی امکان پذیر است

امام جمعه بخش بهاران با بیان‌اینکه تحقق محله اسلامی زمینه را برای کاهش معضلات اجتماعی فراهم می‌کند، افزود: ارکان یک محله اسلامی را مسجد، امام جماعت، ساکنین، پایگاه‌های بسیج و... تشکیل می‌دهند؛ بنابراین باید با استفاده از این ظرفیت‌ها در کاهش معضلات اجتماعی کوشا باشیم.

حجت الاسلام رضا نژاد امام جمعه بخش بهارانبه گزارش ایکنا از گلستان، جلسه «طرح تحقق محله اسلامی» با حضور امام جمعه بخش بهاران، فرماندهان حوزه مقاومت بعثت و الغدیر و اعضای شورای بخش بهاران امروز، 25 خرداد در دفتر امام جمعه بخش بهاران برگزار شد.

امام جمعه بخش بهاران در این جلسه گفت: در عرصه‌های گام دوم، تحقق محله اسلامی باید با محوریت مساجد صورت‌گیرد برای احیای مساجد، پایگاه‌های مقاومت باید اثرگذار باشند تا با کمک مساجد چشم‌انداز محله اسلامی تحقق یابد؛ البته این موضوع با پیشرانی جوانان مؤمن انقلابی پای کار با جلوداری ائمه مساجد صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رضا‌زاده با اشاره به وجود ناهنجاری‌ها در محلات حاشیه‌ای شهر، افزود: در حال حاضر در مناطق حاشیه‌ای شهرها به نوعی شاهد ناهنجاری‌هایی هستیم که ورود مساجد به این موضوعات می‌تواند سهم بسیار مهمی در کاهش این بزه‌ها داشته باشد.

امام جمعه بخش بهاران گفت: نباید اماکن مهم و تاثیرگذاری همانند مسجد تنها به ادای فرایض دینی و مذهبی محدود شود، باید از پتانسیل مساجد برای حل مشکلات و معضلات جامعه بهره ببریم.

حجت‌الاسلام رضازاده با بیان‌اینکه تحقق محله اسلامی زمینه را برای کاهش معضلات اجتماعی فراهم می‌کند، افزود: ارکان یک محله اسلامی را مسجد، امام جماعت، ساکنین، پایگاه‌های بسیج و... تشکیل می‌دهند؛ بنابراین باید با استفاده از این ظرفیت‌ها در کاهش معضلات اجتماعی کوشا باشیم.

وی با بیان‌اینکه موضوع تحقق محله اسلامی با محوریت محله و تمرکز بر مساجد از مهمترین اولویت‌های روحانیون و مبلغان است، تصریح کرد: برای رسیدن به جامعه اسلامی نیاز به محله اسلامی داریم، محله اسلامی جز با مساجد طراز اسلامی که در محل فعالیت می‌کنند ممکن نیست.

وی گفت: هدف از برگزاری این جلسه تحقق محلات اسلامی در زمینه کاهش معضلات اجتماعی می‌باشد تا مشکلات روستا به مراتب بالاتر انعکاس پیدا کرده و در زمینه رفع آنها چاره‌اندیشی صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha