5 موکب ثبت‌شده در کردستان وجود دارد
کد خبر: 4064590
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

5 موکب ثبت‌شده در کردستان وجود دارد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان با اشاره به اینکه 5 موکب اربعین ثبت‌شده در کردستان وجود دارد، گفت: امسال از ثبت موکب برای ارائه خدمات در خارج از کشور استقبال می‌کنیم.

پیاده روی اربعین

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا کرمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان امروز، ۲۵ خردادماه در اولین نشست هماهنگی برنامه‌های اربعین شهرستان سنندج اظهار کرد: اهل تشیع و تسنن کردستان دوستدار اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) هستند.

وی با یادآوری پیش‌بینی حضور چهار تا پنج میلیون زائر در پیاده‌روی اربعین، افزود: کردستان در مسیر عبور زائران شمالغرب و حتی گروه‌هایی از کشور آذربایجان قرار دارد و این می‌طلبد برای اسکان و پذیرایی آن‌ها اقدامات لازم پیش‌بینی شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان با اشاره به اینکه در کردستان 5 موکب اربعین ثبت‌شده وجود دارد، بیان کرد: امسال از ثبت موکب برای ارائه خدمات در خارج از کشور استقبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اقدام سریع موکب‌ها برای ثبت در سامانه افزود: فعالیت و ساماندهی موکب‌ها منوط به ثبت‌نام آن‌ها در سامانه است چراکه اگر آماری از موکب‌ها نداشته باشیم نمی‌توانیم از آن‌ها پشتیبانی و حمایت کنیم.

کرمی با بیان اینکه ملاک و معیار کارها در این ستاد، باید فقط عشق به امام حسین(ع) باشد، گفت: بنده بین اهل‌سنت کردستان کسانی را می‌شناسم که عشق و علاقه آنها نسبت به اهل بیت(ع) کمتر از اهل تشیع نیست.

وی با بیان اینکه این ستاد یادگار شهید سلیمانی است، یادآور شد:  نگاه بلند سردار دل‌ها که فرای مرزهای اسلامی کشور داشتند، امروزه رفتار و منش حاج قاسم را تبدیل به مکتب کرده که امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده و حافظ این راه پر افتخار باشیم.

انتهای پیام
captcha