اجرای پویش ملی «کاغذ مهربانی» در کردستان
کد خبر: 4064592
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

اجرای پویش ملی «کاغذ مهربانی» در کردستان

پویش ملی «کاغذ مهربانی» با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش‌و‌پرورش کردستان و همزمان با سراسر کشور امروز، 25 خردادماه در دبیرستان دوره اول متوسطه زکیه ناحیه یک سنندج آغاز شد.

طیب سالاروندیان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، طیب سالاروندیان، معاون آموزش متوسطه آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در آیین نمادین پویش ملی «کاغذ مهربانی» که امروز، 25 خردادماه در دبیرستان دخترانه زکیه ناحیه یک سنندج برگزار شد، از اجرای پویش ملی «کاغذ مهربانی» در تمامی مدارس دوره اول متوسطه استان خبر داد و اظهار کرد: در این طرح دانش‌آموزان کتاب‌های درسی، دفاتر و کاغذ باطله خود را به مدارس تحویل می‌دهند.

وی ترویج فرهنگ بازیافت، حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در مصرف انرژی و شرکت در کارهای خیرخواهانه و خداپسندانه را از اهداف این پویش ملی دانست و افزود: عواید حاصل از این طرح برای تجهیز آزمایشگاه و کارگاه مدارس هزینه خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه استان کردستان مدت اجرای این طرح را تا پایان شهریورماه ذکر کرد و ادامه داد: اگر دانش آموزانی که در امتحانات خردادماه در درسی افتاده باشند تا پایان شهریورماه فرصت دارند کتاب‌های درسی خود را تحویل عوامل مدرسه دهند؛ از خانواده‌ها خواست برای مشارکت فرزندانشان در این پویش ملی همکاری کنند.

وی آموزش و پرورش را منشاء و خاستگاه اصلی فرهنگ‌سازی نام برد و گفت: پویش ملی «کاغذ مهربانی» باید از این جایگاه آغاز شود.

سالاروندیان پویش کاغذ مهربانی را از حلقه‌های مفقوده زندگی مدرن و امروزی دانست و گفت: وقتی به مسائل زیست محیطی و بازیافت کاغذ نگاه می‌کنیم بسیاری از هزینه‌ها و منابع انسانی و مالی صرف تولید کاغذ می‌شود.

سیدفواد حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در این مراسم با بیان اینکه هر ایرانی سالانه 15 کیلوگرم کاغذ مصرف می‌کند، گفت: این آمار برای دانش‌آموزان و دانشجویان تا 100 کیلوگرم خواهد رفت.

وی ترویج و اشاعه فرهنگ بازیافت کاغذ را بسیار مهم دانست چراکه برای تولید یک تن کاغذ باید 15 تا 17 اصله درخت قطع شود.

حسینی، اجرای پویش ملی «کاغذ مهربانی» را اقدامی ارزشمند و هوشمندانه وزارت آموزش‌و‌پرورش برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ ذکر کرد و گفت: با اجرای این طرح 50 درصد در مصرف آب و 90 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.

وی تفکیک زباله کاغذ از مبدأ را بسیار مهم دانست و گفت: متأسفانه نتوانسته‌ایم بیش از 5 درصد کاغذ را بازیافت کنیم چون کاغذ همراه با سایر زباله‌ها دفع می‌شود.

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه زکیه ناحیه یک سنندج با شرکت در پویش «کاغذ مهربانی»، دفاتر، کاغذهای باطله و کتاب‌های درسی خود را در حضور مسئولان آموزش و پرورش برای بازیافت تحویل عوامل مدرسه دادند.

انتهای پیام
captcha