انتخابات هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4064705
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

انتخابات هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی در کردستان برگزار شد

انتخابات هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی استان کردستان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از اعضای شورای هیئات مذهبی کردستان امروز، 26 خردادماه در کردستان برگزار شد.

انتخابات هیئات مذهبی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، 26 خردادماه در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی کردستان با بیان اینکه هیئت سلسله مراتب اداری و پست سازمانی نیست، اظهار کرد: مبنای سازمان در حوزه هیئات مذهبی حفظ شاکله مردمی و سنتی بودن هیئت است و سازمان هم پشتیبان و کمک‌کننده آن خواهد بود.

وی افزود: به دلیل اینکه مردم، پشتوانه و حامی کارهای دینی و مذهبی هستند، رونق اینگونه فعالیت‌ها نیز محفوظ خواهد ماند و به همین دلیل باید کار هیئات مذهبی مردمی پیش برود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه هیئت نباید به کار و اعتبار دولتی وابسته شود چرا که شأن و جایگاه هیئت وابسته به مردمی بودن آن است، بیان کرد: سازمان در راستای تسهیل‌گری و پشتیبانی کار هیئات همراه این تشکل مذهبی خواهد بود و برای اوج گرفتن کار هیئات همکاری خواهد کرد.

وی با تقدیر از نورعلی خزاعی، رئیس اسبق شورای هیئات مذهبی کردستان بیان کرد: حکم رئیس شورای هیئات مذهبی نیز از سوی تهران صادر خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست به فعالیت هیئات مذهبی در چهار شهر استان پرداخت و گفت: انتخابات شورای هیئات مذهبی در کردستان بدون مشکل و به بهترین شکل ممکن در سنندج، قروه، بیجار و کامیاران برگزار شد.

وی یادآور شد: رئیس، نائب رئیس و دبیر استان در انتخابات هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی استان انتخاب می‌شوند و هر دو ماه یکبار این شورا جلسه‌ای در استان برگزار خواهند کرد.

گفتنی است؛ در این انتخابات مظفر آئینی، به عنوان رئیس، منصور عباسی نائب رئیس و عبدالله دهقان به عنوان دبیر شورای هیئات مذهبی کردستان انتخاب شدند.

انتهای پیام
captcha