توسعه اقتصاد روستامحور یکی از سیاست‌های راهبردی دولت است
کد خبر: 4064869
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

توسعه اقتصاد روستامحور یکی از سیاست‌های راهبردی دولت است

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی دولت، توسعه اقتصاد روستامحور، حمایت از تولید و اشتغال روستایی و بهبود معیشت روستاییان است.

حسن عسکری، سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج در جشنواره بزرگ گلاب‌گیری روستای امروله، که دیروز، ۲۷ خردادماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی دولت، توسعه اقتصاد روستامحور، حمایت از تولید و اشتغال روستایی و بهبود معیشت روستاییان است.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری موجب افزایش اشتغال می‌شود، افزود: با کمترین سرمایه می‌توان بهترین سود و بهره‌وری را از صنعت پرسود گردشگری برد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج بیان کرد: یکی از راهکارهای مهم برای جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر همین موضوع است.

وی گفت: روستانشینان علاوه بر تأمین نیاز خود، بخشی از نیاز جامعه را هم تأمین می‌کنند، بنابراین ماندگاری و حضور آنها در روستا از اهمیت خاصی برخوردار است.

عسکری یادآور شد: در راستای تقویت اقتصاد روستاها تسهیلات اشتغال‌زایی در نظر گرفته شده است و از دهیاران می‌خواهیم برای جذب آن تلاش کنند.

توسعه زیرساخت‌های روستایی؛ مهم‌ترین دغدغه مردم

محسن فتحی، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان سنندج برای برگزاری جشنواره‌های مختلف وجود دارد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره‌ها از جمله گلاب‌گیری در راستای معرفی پتانسیل‌های گردشگری روستایی و به ویژه معرفی مناطق کمتر شناخته‌شده بسیار مؤثر است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی توسعه زیرساخت‌های روستایی را از مهم‌ترین دغدغه مردم این روستا دانست و یادآور شد: امیدواریم ضمن ساماندهی وضعیت آسفالت و جاده این منطقه، ظرفیت و توانمندی‌های استان با برگزاری چنین مراسماتی به جهان معرفی شود.

گردشگری روستایی منجر به توسعه روستایی می‌شود

پیام مجیدی، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج و دبیر این جشنواره، گردشگری روستایی را فرصتی بی‌نظیر برای رونق و توسعه روستا‌ها ذکر کرد.

وی افزود: خوشبختانه گردشگری روستایی در استان جان گرفته و در حال رشد است به‌طوری که تأسیس ۲۶ اقامتگاه‌ بوم‌گردی در سطح این شهرستان بیانگر عزم جدی مسئولان و مردم در این حوزه است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج، از استقبال گردشگران داخلی و خارجی از برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف آشنایی مردم و گردشگران با نحوه گلاب‌گیری و معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستایی برگزار شد.

وی یادآور شد: مراسم زنده گلاب‌گیری، اجرای دف‌نوازی، اجرای موسیقی، قرائت شعر و ... از جمله ویژه برنامه‌های این جشنواره بود که با حضور مردم و گردشگران داخلی و خارجی اجرا شد و پس از آن شرکت‌کنندگان، از عمارت تاریخی سیدشهاب‌الدین و نیز محل مقبره بزرگان و سادات روستا بازدید به‌عمل آوردند.

گفتنی است، جشنواره بزرگ گلاب‌گیری روستای امروله، توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج و با همکاری جهادکشاورزی این شهرستان، بخشداری حسین‌آباد، دهیاری امروله و مشارکت مردم دیروز، 27 خردادماه در امروله برگزار شد.

انتهای پیام
captcha