دانش‌آموزان کردستانی هفت رتبه برتر کشوری در کنگره ملی پرسش مهر را کسب کردند
کد خبر: 4065060
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

دانش‌آموزان کردستانی هفت رتبه برتر کشوری در کنگره ملی پرسش مهر را کسب کردند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: با پایان یافتن بیست‌‌ و دومین فراخوان ملی پرسش مهر رئیس جمهوری، دانش‌آموزان استان توانستند 7 رتبه برتر کشوری را از آن خود کنند.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان امروز، 28 خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: بیست‌دومین کنگره ملی پرسش مهر با موضوع ایران قوی چه ویژگی‌هایی دارد؟ نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری ایران قوی چیست؟ ویژه دانش‌آموزان آقا و بانو همه دوره‌های تحصیلی برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش فرهنگی، هنری و رشته و گرایش‌های میان رشته‌ای(سخنی با رئیس جمهور) از سطح مدرسه تا مرحله کشوری برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه کنگره ملی پرسش مهر در مجموع 14رشته را شامل می‌شود که ارسال اثر به مرحله کشوری صرفاً مربوط به «دوره دوم متوسطه» بود، افزود: جشنواره در سایر دوره‌ها «دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول » در مرحله استانی به صورت غیرحضوری پایان می‌پذیرد که در این مرحله از تعداد 161 دانش‌آموز برگزیده استانی با دادن لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر بعمل آمد.

وی افزود: در این دوره از جشنواره تعداد 78 هزار نفر از دانش‌آموزان سه دوره تحصیلی در مرحله آموزشگاهی مسابقات شرکت کردند که پس از داوری آثار در مرحله استانی در دوره متوسطه دوم 76 نفر و در بخش جایزه ویژه شهید علی لندی 10 نفر به عنوان برگزیده استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

نریمانی در پایان یادآور شد: پس از داوری مرحله کشوری دانش‌آموزان استان کردستان در مجموع با کسب هفت رتبه اول تا سوم کشوری، شامل 6 رتبه در بخش اصلی جشنواره و یک رتبه در بخش سخنی با رئیس جمهور کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند.

انتهای پیام
captcha