جشنواره «فجر تا فجر» با محوریت نماز در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4065071
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

جشنواره «فجر تا فجر» با محوریت نماز در کردستان برگزار می‌شود

اولین جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» بهمن‌ماه سال 1401 همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.

علی اکبر عظیمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان

علی اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد فردی، اجتماعی و بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی از نمادهای بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در این راستا ستاد اقامه نماز استان کردستان با همکاری و مشارکت بخشی از دستگاه‌های فرهنگی و با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های مردمی و از منظر صاحبان فکر و اندیشه و هنر جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» را برگزار می‌کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان با اشاره به اینکه این جشنواره بهمن‌ماه سال‌جاری و در سه محور علمی و پژوهشی، فرهنگی هنری و ادبی برگزار می‌شود، بیان کرد: مخاطبان این جشنواره دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران، هنرمندان و سایر علاقه‌مندان هستند.

وی ادامه داد: محورها و موضوعات جشنواره در بخش علمی و پژوهشی شامل فلسفه نماز، مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز در منشور فکری امام خمینی(رضوان الله علیه) و امام خامنه‌ ای(مدظله العالی)، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه ،نماز و بیانیه گام دوم انقلاب، نماز و وحدت ملی و نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی و ... می‌شود.

عظیمی محورهای بخش فرهنگی و هنری این جشنواره را شامل نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه و نماز در مدرسه و جامعه، عکاسی از صحنه‌های اقامه نماز، سرود با محتوای نماز، مسجد و عبادت، فیلم های کوتاه از نماز و نمازگزاران، پویانمایی و موشن گرافی، بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از سایر ظرفیت‌های فضای مجازی، نرم‌افزارهای کمک آموزشی نماز و بازی‌ها و ابزارهای کمک آموزشی غیر دیجیتالی ذکر کرد.

وی به بخش ادبی این جشنواره اشاره کرد و گفت: قصه کوتاه در باب نقش اجتماعی نماز و نمازگزار، قصه ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای نماز و مسجد و کمک به دیگران، شعر حکمی در قالب قصیده و غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز، شعر ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز، شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان، دلنوشته کودکان و نوجوانان با محتوای «مسجدی که من دوست دارم» و خاطرات شیرین از نماز فرزندان از محورهای بخش ادبی بوده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان افزود: تألیف، مقالات، رساله دکتری و پایان نامه‌های دانشگاهی و حوزوی، کلیپ، پادکست، موشن گرافیک، پویانمایی، عکس و استوری، شعر، داستان، قصه، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی در شبکه‌های اجتماعی و بازی و ابزارهای کمک آموزشی دستی و دیجیتالی از قالب‌های جشنواره بوده است.

وی بیان کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا پایان آذرماه ۱۴۰۱ باید از طریق سامانه noor.namaz.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار اقدام کنند.

عظیمی از تشکیل ستاد اصلی جشنواره به ریاست استاندار کردستان خبر داد و گفت: در زیر مجموعه ستاد اصلی، کمیته‌های علمی به ریاست دانشگاه کردستان، کمیته پشتیبانی به ریاست مدیریت و برنامه‌ریزی، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی به ریاست صدا و سیمای مرکز کردستان و کمیته ارزیابی آثار ارسالی نیز تشکیل شده است.

وی در پایان یادآور شد: از آثار برگزیده و فاخر جشنواره «فجر تا فجر» با اهدای جوایز و هدایای ارزنده تجلیل خواهد شد و آثار برگزیده به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha