کتاب «تازیانه‌های سلوک» رونمایی می‌شود
کد خبر: 4065196
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

کتاب «تازیانه‌های سلوک» رونمایی می‌شود

دبیر همایش نکوداشت جاودانه‌ها از رونمایی کتاب «تازیانه‌های سلوک» خبر داد و گفت: این کتاب به روایتگری علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مبارز و فعال انقلابی از سوی حمید حسام، نویسنده همدانی به رشته تحریر درآمده است.

محمدعلی چیت‌سازیان دبیر همایش نکوداشت جاودانه‌ها پسر شهید علی چیت سازمحمدعلی چیت‌سازیان، دبیر همایش نکوداشت جاودانه‌ها در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در همایشی با عنوان نکوداشت مبارزان و مجاهدان پیش از انقلاب اسلامی و به همت ستاد نکوداشت جاودانه‌ها از کتاب «تازیانه‌های سلوک» نوشته حمید حسام رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب خاطرات علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را بیان می‌کند، افزود: «تازیانه‌های سلوک» به روایت جنبش‌های پیش از انقلاب در استان همدان می‌پردازد.

چیت‌سازیان با بیان اینکه این خاطرات در قالب یک مجموعه سه یا چهار جلدی جمع‌آوری خواهد شد، توضیح داد: هر جلد به روایت خاطرات و فعالیت‌های این شخصیت انقلابی در بازه‌های مختلف می‌پردازد که جلد اول با عنوان «تازیانه‌های سلوک» مربوط به سال‌های دوران پیش از انقلاب و بازه تاریخی 1330 تا 1357 است.

دبیر همایش نکوداشت جاودانه‌ها گفت: این کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال‌ جاری عرضه شد و رونمایی از آن به‌منظور تجلیل از راوی کتاب به‌عنوان یک شخصیت انقلابی اثرگذار به تاریخ هفت تیر موکول شد.

وی افزود: این همایش با حضور سران قوا، اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تولیدکنندگان عرصه هنری و مبارزان انقلابی و... هفتم تیرماه، ساعت 18 در تهران فرهنگسرای بهمن با ظرفیت یک هزار و 500 نفری از مجموع مسئولان و عموم مردم برگزار می‌شود.

دبیر همایش نکوداشت جاودانه‌ها یادآور شد: حمید حسام با توجه به تأکید و اصرار شهید علی خوش‌لفظ در مورد پرداختن به زندگی، خاطرات و شخصیت علی آقامحمدی تصمیم به جمع‌آوری خاطرات این مبارز و فعال انقلابی همدانی کرده و سیر جمع‌آوری خاطرات به‌دلیل بالا بودن حجم آن همچنان ادامه دارد.

مصطفی عبدالعلی‌زاده، رابط همایش در همدان نیز در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: علی آقامحمدی یکی از فعالان انقلابی همدان است که در پیشبرد اهداف انقلاب در استان همدان تأثیرگذار بوده است، بارها توسط ساواک دستگیر می‌شود، در کنار آیت‌الله آخوند ملاعلی همدانی، آیت‌الله شهید مدنی و سایر بزرگان همدانی نقش فعال و اثرگذاری را ایفا می‌کند. در هماهنگی جوانان انقلابی و تشکیل کانون‌های فرهنگی در محله آقاجانی‌بیگ همدان نیز بسیار اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه سیر کتاب «تازیانه‌های سلوک» یک روایت تاریخی از فعالیت‌های انقلابی علی آقامحمدی است، گفت: کتاب به داستان مبارزات، شکنجه شدن و دستگیری او توسط ساواک و جنبش‌های مردمی همدان پرداخته است. در قسمت دیگری از کتاب به ارتباط راوی کتاب با آیت‌الله تألهی نیز پرداخته می‌شود.

عبدالعلی‌زاده با اشاره به یکی از قسمت‌های جذاب کتاب یادآور شد: یکی از کارهای زیبای راوی کتاب جذب تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان همدانی به مسجد کولانج است. آیت‌الله مدنی از علی آقامحمدی که مکبر این مسجد است می‌خواهد در این مورد راهکاری ارائه کند، او یکی از علت‌های نیامدن جوانان به مسجد را از بین رفتن اتوی شلوار آن‌ها اعلام می‌کند که در آن زمان بسیار برای جوانان اهمیت داشته است. با هماهنگی آیت‌الله مدنی قرار می‌شود پارچه‌هایی یک دست برای دوخت شلوار و قرار دادن آن در مسجد تهیه شود و پس از آن جوانان بسیاری برای شرکت در نماز جماعت که از این شلوارها استفاده می‌کردند حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha