جشنواره «مولودی‌خوانی و دف‌نوازی وحدت» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4065511
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

جشنواره «مولودی‌خوانی و دف‌نوازی وحدت» در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: جشنواره «مولودی‌خوانی و دف‌نوازی وحدت» کردستان همزمان با هفته وحدت مهرماه سال جاری در شهرستان دهگلان برگزار می‌شود.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: جشنواره مولودی‌خوانی و دف‌نوازی وحدت کردستان همزمان با هفته وحدت مهرماه سال جاری در شهرستان دهگلان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره مولودی‌خوانی و دف‌نوازی وحدت در راستای وحدت و همبستگی ملی و اسلامی در مناطق حاشیه شهرها و روستاهای شهرستان دهگلان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: رنگین کمان اقوام ایرانی در حوزه فرهنگ و هنر نیاز به برنامه‌ریزی بسیار هوشمندانه به منظور بهره‌مندی همه مذاهب و اقوام مختلف از برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی دارد، در استان کردستان نیز با ویژگی‌های قومی و مذهبی متنوع  رعایت عدالت و اقتضائات در بهره‌مندی برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به هم افزایی و همکاری همه ادارات و سازمان‌های سطح شهرستان دهگلان در برگزاری این جشنواره، تأکید کرد: دبیر اجرایی جشنواره موظف است در برگزاری جشنواره از همه امکانات و ظرفیت‌های ادارات و سازمان‌های دولتی و شهرداری و شورای اسلامی شهر دهگلان استفاده بهینه کند.

دریایی طی حکمی بابک سیف‌پناهی، از هنرمندان عرصه دف‌نوازی و مولودی‌خوانی و مداحی را به عنوان دبیر جشنواره مولودی‌خوانی و دف‌نوازی وحدت کردستان منصوب کرد و گفت: کردستان با وجود تنوع مذاهب و طریقت‌های مختلف نیاز به برگزاری جشنواره‌هایی در راستای وحدت و همبستگی ملی دارد.

وی در پایان یادآور شد: محتوای برنامه دف‌نوازی و مولودی‌خوانی برگرفته از مضامین وحدت آفرین و در راستای تقریب مذاهب اسلامی باشد.

انتهای پیام
captcha