خانه خلاق در دانشگاه جامع علمی - کاربردی کردستان راه‌اندازی خواهد شد
کد خبر: 4065534
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

خانه خلاق در دانشگاه جامع علمی - کاربردی کردستان راه‌اندازی خواهد شد

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کردستان با اشاره به اینکه به زودی خانه خلاق در دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کردستان راه‌اندازی خواهد شد، گفت: در حال حاضر مشغول تجهیزکردن این خانه خلاق هستیم.

عادل سی‌سه مرده رئیس دانشگاه علمی - کاربردی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عادل سی‌وسه مرده، رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان که امروز، 30 خردادماه در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کردستان در حال حاضر داری دو هزار و ۹۷۲ نفر دانشجو بوده است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان در حال حاضر و بعد از کرونا در شرایط مطلوبی قرار دارد، افزود: کلاس‌های مراکز این دانشگاه و امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود و کسانی که غیبت کنند، حذف خواهند شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کردستان با اشاره به اینکه به زودی خانه خلاق در سطح دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کردستان راه‌اندازی خواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر مشغول تجهیزکردن این خانه خلاق هستیم.

وی ادامه داد: این خانه خلاق مانند مراکز رشد پارک علم و فناوری عمل می‌کنند لذا دانشجویان برای پرورش ایده‌های جدید خود در دو بخش گردشگری و صنایع دستی می‌توانند از این مرکز استفاده کنند.

سی‌وسه مرده با اشاره به ارائه پیشنهاد به حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه شهریه دروس عمومی مناطق محروم در مراکز علمی - کاربردی از محل اعتبارات دولتی تأمین شود، بیان کرد: تصویب این امر موجب توسعه و جذب بیشتر دانشجو در مراکز علمی - کاربردی استان خواهد شد.

وی از راه‌اندازی کارگاه و تجهیزات آزمایشگاهی در ۱۱ مرکز استان به کمک اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کردستان خبر داد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی کارگاه و واحدهای آزمایشگاهی بتوانیم در بخش آموزش‌های مهارتی به دانشجویان گام‌های مؤثرتری برداریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی - ‌کاربردی استان کردستان با اشاره به اینکه مراکز علمی - کاربردی زیان‌ده در سطح کشور و استان منحل خواهند شد، ادامه داد: در این راستا دو مرکز دادگستری و مرکز علمی - کاربردی مدیریت صنعتی در حال انحلال بوده و رشته‌های تحصیلی این دو مرکز بین سایر مراکز تقسیم‌بندی خواهد شد.

وی از پذیرش دانشجوی جدید در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مهرماه سال جاری خبر داد و افزود: برای مقطع کارشناسی از یکم تا 7 تیرماه و مقطع کاردانی از 7 تا 14تیرماه فرصت ثبت‌نام خواهد بود.

سی‌و‌سه مرده  با اشاره به اینکه ۲۱۸ رشته محل در مراکز علمی - کاربردی کردستان شامل ۱۳۱ رشته کاردانی و ۸۷ رشته کارشناسی ناپیوسته در مراکز علمی - کاربردی تدریس می‌شود، افزود: ۲۹ رشته محل جدید به مجموع رشته‌های مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی اضافه شده که بیشتر آن‌ها مرتبط با تربیت بدنی است.

وی اظهار کرد: تلاوت و قرائت قرآن، مربیگری کشتی، مهندسی فناوری و ایمنی، پیش‌دبستانی، بازیگری، سنگ‌نوردی، تربیت مربی پیش دبستانی از جمله این رشته‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کردستان افزود: دوره‌های کوتاه مدت نیز با گواهینامه پایان دوره با مهر و امضای وزارت علوم در دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان برای متقاضیان برگزار می‌شود که در صورت تعداد ساعت دوره‌های آموزشی به مقطع کاردانی همخوانی داشته باشد، مدرک کاردانی به شرکت‌کنندگان پرداخت خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که ۷۰ درصد آنها شاغل هستند.

انتهای پیام
captcha