راه‌اندازی 1200 حلقه قرآن در کردستان
کد خبر: 4067479
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

راه‌اندازی 1200 حلقه قرآن در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از پیش‌بینی راه‌اندازی هزار و 200 حلقه قرآنی طی ایام تابستان در کردستان خبر داد و گفت: این حلقه‌های قرآنی در سطح مساجد و مؤسسات قرآنی دایر خواهد شد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از پیش‌بینی راه‌اندازی هزار و 200 حلقه قرآنی طی ایام تابستان در کردستان خبر داد و اظهار کرد: این حلقه‌های قرآنی در سطح مساجد و مؤسسات قرآنی دایر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 36 مؤسسه قرآن و عترت فعالیت‌های قرآنی متنوعی را در سطح استان کردستان برگزار می‌کنند، افزود: فعالیت‌های قرآنی این مؤسسات قرآنی در سامانه حمد ثبت خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: راه‌اندازی سامانه حمد موجب منسجم شدن فعالیت‌های قرآنی مؤسسات، مشخص شدن تعداد مربیان فعال قرآنی، توسعه و ترویج هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی و کمک به بیمه شدن مربیان قرآن فعال در سطح مؤسسات خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مربیان قرآنی که در سامانه حمد ثبت‌نام کدره‌اند در نوبت بیمه قرار می‌گیرند، افزود: در حال حاضر پرونده 300 مربی قرآنی ثبت‌شده در سامانه حمد در دست بررسی قرار گرفته و به زودی نسبت به بیمه شدن این افراد اقدام خواهد شد.

دریایی از برگزاری محافل و کلاس‌های مختلف آموزشی در سطح مؤسسات قرآنی خبر داد و گفت: حلقه‌های قرآن هر ساله در فصل تابستان مورد استقبال بیشتر قشر جوان و نوجوان استان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در هر حلقه‌های قرآنی بین 15 تا 25 نفر از جوانان و نوجوانان استان حضور داشته باشند که فعالیت‌های روخوانی، روانخوانی، تفسیر و ترجمه، تجوید اقامه نماز و مشاوره مذهبی و دینی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha