فعالیت 128 مؤسسه خیریه در کردستان
کد خبر: 4067493
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

فعالیت 128 مؤسسه خیریه در کردستان

سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با بیان اینکه خیرین هدف مشترک کمک به همنوع را دارند، گفت: ۱۷ هزار مؤسسه خیریه دارای مجوز در کشور وجود دارد که 128 مؤسسه فعال آن در استان کردستان فعال هستند.

نشست خیرین کردستانی

به گزارش ایکنا از کردستان، فرانک رستگارنسب، سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان امروز، هشتم تیرماه در جمع خیرین استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کار خیر از وظایف دینی مسلمانان است و خیرین براساس اصول اخلاقی به همنوعان خود کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه خیرین هدف مشترک کمک به همنوع را دارند، افزود: ۱۷ هزار مؤسسه خیریه دارای مجوز در کشور وجود دارد که 128 مؤسسه فعال آن در استان کردستان فعال هستند.

سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان بیان کرد: باید مؤسسات دارای مجوز شناسایی شوند و در صورت عدم فعالیت جدی مجوزشان فسخ شود که در این راستا نیاز به هماهنگی و همکاری با مراجع قضایی داریم.

وی خواستار شناسایی فعالان اجتماعی استان کردستان شد و ادامه داد: این افراد پس از شناسایی با خانه خیرین برای جلوگیری از سوء‌استفاده احتمالی همکاری کنند و همچنین نیاز است راهکارهای لازم برای پیشبرد بهتر فعالیت مؤسسات خیریه ارائه شود.

رستگارنسب در پایان با تقدیر از حمایت مؤسسات خیریه از خانواده‌های نیازمند یادآور شد: باید به سمت توانمندسازی نیازمندان و‌ کمک به مستقل شدن آن‌ها پیش برویم و مردم را توانمند بار بیاوریم.

خدمت بی‌منت به مردم ارائه شود

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه این جلسه اظهار کرد: هر مؤسسه در راستای وظایف اجتماعی خود چار چوب خاصی دارد و هر کسی که به مؤسسه خیریه‌ای ورود یابد، باید روزانه کارهای خیری را براساس چارچوب مؤسسه پیش ببرد.

وی افزود: هیچ نهاد و مؤسسه خیریه‌ای برای سوءاستفاده شخصی قدمی بر نمی‌دارد و همه برای اهداف خیر فعالیت می‌کنند تا کمکی به نیازمندان و همنوعان خود داشته باشند.

طوسی بیان کرد: از مراکز نیکوکاری انتظار می‌رود که خدمت بی‌منت به مردم ارائه شود و با اثرگذاری بالا به محرومان کمک کنیم تا کرامت، جایگاه انسانیت و شخصیت آنان محفوظ بماند.

وی با اشاره به اینکه منابع خیرین و نهادهایی مانند کمیته امداد برای کمک به نیازمندان کافی نیست، افزود: باید با همراهی و هم‌افزایی بین خیرین و مراکز خیریه زمینه کمک به همنوعان را فراهم آوریم.

صدور مجوز برای 94 مؤسسه خیریه در کردستان

حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۹۴ مجوز برای مؤسسات خیریه در استان صادر شده است، افزود: نظارت و ارزیابی بر این مؤسسات از سوی اداره کل بهزیستی استان نیز انجام می‌گیرد.

وی افزود: سامانه ثبت کمک‌های مردمی و خیرین در بهزیستی فعال است و تمامی وجوه، کالا و خدمات انجام شده در این سامانه ثبت می‌شود. افرادی که چندبار کمک دریافت می‌کنند باید با کمک مؤسسات خیریه شناسایی شوند تا کمک‌ها به همه نیازمندان برسد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان افزود: نیاز است هم‌افزایی ثبت اطلاعات انجام شود تا مستحقان شناسایی و کسانی که خدمات چند باره از کمیته امداد و بهزیستی دریافت می‌کنند، نیز شناسایی شوند.

وی در پایان به مؤسسات غیرفعال استان هشدار داد و یادآور شد: تذاکرات لازم به مؤسسات غیرفعال ارائه و نتایج نیز به استانداری اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha