موازی‌کاری از مهم‌ترین آسیب‌های عرصه فرهنگ و کارکردهای فرهنگی است
کد خبر: 4067677
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

موازی‌کاری از مهم‌ترین آسیب‌های عرصه فرهنگ و کارکردهای فرهنگی است

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با تأکید بر هم‌افزایی هرچه بیشتر در اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های عرصه فرهنگ و کارکردهای فرهنگی موازی کاری است.

نشست فرهنگی با مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های مذهبی و دینی

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی امروز، 9 تیرماه در دیدار و نشست صمیمی با کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه استان اظهار کرد: موازی‌کاری از مهم‌ترین آسیب‌های عرصه فرهنگ و کارکردهای فرهنگی است لذا باید با حذف برنامه‌های کوچک و کم‌مخاطب، زمینه برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های بزرگ و تأثیرگذار را با هم‌افزایی و همکاری ادارات و سازمان‌های فرهنگی سطح استان با گستره‌های ملی و بین المللی فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه باید از بخشی‌نگری در امور اداری و مدیریت کلان استان پرهیز شود، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به عنوان متولی فرهنگ، هنر، رسانه و امور قرآنی به همه عرصه‌های فرهنگی و هنری و خرده فرهنگ‌ها در صورتی که برنامه‌ها و فعالیت‌های آن‌ها با شرع و اسلام مغایرت نداشته باشد، اجازه فعالیت دهد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره و بیان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اتاق فکر عرصه فرهنگ و هنر و رسانه عمل کند و به همه سازمان‌ها و ادارات و نهادهای فرهنگی سطح استان مشاوره فکری بدهد، تولید آثار فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در صدا و سیمای مرکز کردستان پخش و مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با عنایت به پسوند اسلامی در عنوان آن، لازم است همه اقشار و مذاهب و اقوام را در عرصه فرهنگ و هنر با یک نگاه عدالت محور ببیند و براساس اصل اسلامی اخوت و صلح و آشتی را رواج و از تبعیض و خط‌کشی‌های سلیقه‌ای پرهیز کند.

کریمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اشتراکات دینی و مذهبی دو مذهب اهل سنت و اهل تشیع اظهار کرد: با نگاهی به اشعار امام شافعی(رض) پی خواهیم برد که امام شافعی(رض) چه اهمیتی برای اهل بیت پیامبر(ع) قائل بوده، ضروری است از اختلاف‌افکنی میان مذاهب در خطه کردستان به شدت پرهیز شود، آنان که به اختلافات جزئی دامن می زنند، مسلمان نیستند.

وی به فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: لازم است تولیدات فرهنگی و اخبار و رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی باز پخش شود و در شبکه‌های تلویزیونی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در بخشی دیگر از ایرادات خویش یادآور شد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی که هنوز براین اساس و شعار ماندگار مانده است، شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، برنامه‌های ما بایستی حول این محور بزرگ و فکری باشد.

انتهای پیام
captcha