کولبری زنان کردستانی کاهش پیدا می‌کند
کد خبر: 4069468
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
انسیه خزعلی:

کولبری زنان کردستانی کاهش پیدا می‌کند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، مشارکت اقتصادی زنان در استان کردستان را یک و نیم واحد بیشتر از میانگین کشوری ذکر کرد و گفت: کولبری زنان در استان را شاهدیم که خوشبختانه با همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی در حال کاهش است.

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

به گزارش ایکنا از کردستان، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده دیروز، ۱۷ تیرماه در جلسه شورای اداری استان کردستان با گرامیداشت دهه ذی‌الحجه اظهار کرد: نمره فقر در زنان سرپرست خانوار کردستان ۵۰ است که متوسط کشوری آن ۳۹ بوده و این نشان از رشد بالای فقر زنان سرپرست خانوار است.

وی مشکل بازماندگی از تحصیل بین دختران در کردستان را بالا خواند و افزود: این امر به دلیل نبودن شرایطی ازجمله نداشتن معلمان زن است که دختران نمی‌توانند تحصیل کنند، مرتفع کردن این امر نیازمند فراهم کردن مسائل آموزشی برای آموزش دختران کردستان است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، مسئله ازدواج و طلاق در کردستان را بالاتر از متوسط کشوری ذکر و بیان کرد: ناباروری نیز مشکلی جدی در استان است که نیاز به توجه بیشتر و تقاضای فلوشیپ و دوره‌های تخصصی در استان دارد.

وی عدم پرداخت بیمه ناباروری را از دیگر مشکلات استان در این زمینه دانست و افزود: در استان کردستان تنها ۶۰ درصد این بیمه پرداخت می‌شود و در حالی که این میزان در کشور ۹۰ درصد است؛ متأسفانه مراکز خصوصی استقبالی از این مورد در استان نمی‌کنند.

خزعلی مشارکت اقتصادی زنان در استان کردستان را یک و نیم واحد بیشتر از میانگین کشوری ذکر کرد و یادآور شد: کولبری زنان در استان را شاهدیم که خوشبختانه با همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی در حال کاهش است.

انتهای پیام
captcha