طرح مهارت آموزی برای دختران در دست اجراست
کد خبر: 4069890
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

طرح مهارت آموزی برای دختران در دست اجراست

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح مهارت آموزی برای دختران در دست اجرا است که به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

 انسیه خزعلی، معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، انسیه خزعلی، معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور امروز یکشنبه ۱۹ تیرماه در نشست بانوان نخبه استان خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد اظهار کرد: بحث ناباروری از مسائلی است که با وجود اینکه آمار در خراسان جنوبی خوب را نشان می دهد اما از کشور خیلی عقب است و هر قدمی بتوانیم برداریم جای سپاس دارد.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور برای تأمین دستگاه سونوگرافی مورد نیاز بیمارستان های استان قول مساعد داد و گفت: در اعتبارات سال جاری یا ۱۴۰۲ درخواست‌های حوزه بانوان استان مورد توجه قرار می گیرد. 

وی بیان کرد: مشاوره پیش از ازدواج و در حین زندگی که آمار طلاق ها بیشتر است بسیار اهمیت دارد در همین راستا برنامه مشاوره چهارسال اول زندگی برای زوجین در دستور کار است و امیدواریم سریع تر وارد مرحله اجرا شود.

خزعلی با بیان اینکه این مشاوره‌ها برای دهک‌های اول تا چهارم رایگان است، اضافه کرد: برای سایر زوج‌ها در همه دهک‌های درآمدی این مشاوره در سال نخست کاملاً رایگان انجام می‌شود.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور به انتشار فراخوان ملی دریافت ایده های نو و خلاقانه دختران(هویت دختر ایران اسلامی) ۱۲ تا ۱۸ سال اشاره کرد و افزود: طرح مهارت آموزی برای دختران در دست اجرا است که به زودی به استان ها ابلاغ خواهد شد. 

خزعلی با اشاره به توجه استاندار خراسان جنوبی به حوزه زنان و خانواده خاطرنشان کرد: این مساله نشان می‌دهد که بانوان و توانمندسازی آنها از اولویت‌ها در استان خراسان جنوبی است. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ژئوپارک طبس گفت: باید ظرفیت‌های این ژئوپارک در سطح بین المللی معرفی شود؛ از طرفی با توجه به سیاست دولت در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، هر طرحی در این حوزه ارائه شود مورد حمایت قرار می‌گیرد. 

خزعلی افزود: معادن موجود در استان خراسان جنوبی ظرفیت خوبی است که کشف و استفاده و فراوری آنها اهمیت زیادی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از توانمندی بانوان در حوزه‌های مدیریتی، یادآور شد: استفاده از بانوان در بخش‌های مدیریتی با توجه به تخصص‌هایی که وجود دارد ضروری است لذا باید ظرفیت‌ها شناسایی و معرفی شود تا بتوان از آنها استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha