مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری معارفه شد
کد خبر: 4070266
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری معارفه شد

مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۲۱ تیرماه با حضور معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و نیز مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولان استان در شهرکرد برگزار شد.

نهاد کتابخانه های عمومی کشور

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری امروز ۲۱ تیرماه با حضور معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و نیز مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولان استان در شهرکرد برگزار شد.

حسین کاووسی، سرپرست دفتر سیاسی و انتخابات استانداری چهارمحال‌وبختیاری در این آیین با اشاره به تأثیرگذاری کتابخانه در راستای اشاعه فرهنگ در جامعه، اظهار کرد: کتابداران که متولیان اصلی فعالیت‌های کتابخانه‌ای هستند در این حال نیروهایی فرهنگی، هنری و تربیتی محسوب می‌شوند که در راستای نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش می‌کنند.

وی با ذکر اینکه موضوعات مربوط به کتابخانه‌های عمومی در کمیته‌ها و شوراهای برنامه‌ریزی استان پیگیری می‌شود، ادامه داد: از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درخواست می‌شود که در جهت گسترش پیشخان‌های کتابخانه‌ای، استان را مساعدت کنند.

کاووسی تأکید کرد: احداث کتابخانه‌های ثابت و به شیوه رایج در بسیاری از روستاها به دلیل صعب‌العبور بودن امکان‌پذیر نیست و با توجه به اینکه چهار پیشخان‌ ایجاد شده در استان بازخورد بسیار خوبی داشته است درخواست می‌شود که شرایط ایجاد پیشخان‌های بیشتر در شهرها و روستاها تسهیل و استان ما به یکی از سرآمدان این مبحث تبدیل شود.

راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در روستاهای استان

در ادامه، احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به فعالیت ۵۶ باب کتابخانه و چهار باب پیشخان با بیش از ۱۸۵ هزار عضو ثبت‌نام شده و ۵۱ هزار عضو فعال، اظهار کرد: با اینحال روستاها و شهرهای زیادی در استان از نعمت کتابخانه و خدمات کتابخانه‌ای محروم هستند.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای ساخت کتابخانه در شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه، ادامه داد: طاقانک، سودجان، ارمند و شیخ‌شبان از جمله مناطقی هستند که شاهد آغاز احداث کتابخانه هستند.

فرهادی تصریح کرد: ارتقا و گسترش فضا در برخی کتابخانه‌ها از جمله مولوی و حافظ شهرکرد و کتابخانه‌های نقنه و وردنجان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در روستاهای پرشماری که در حال حاضر امکان ایجاد کتابخانه وجود ندارد، برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و پیشخان کتابخانه برنامه‌ریزی شده است که در این راستا نیازمند یاری مسئولان هستیم.

انتهای پیام
captcha