راه‌یابی 41 نفر کردستانی به مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
کد خبر: 4070551
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

راه‌یابی 41 نفر کردستانی به مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: از تعداد 99 نفر شرکت‌کننده کردستانی در هفدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم 41 نفر به مرحله دوم آزمون راه یافتند.

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، از اعلام نتایج مرحله اول هفدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: 99 نفر از حفاظ قرآنی استان کردستان در این آزمون شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری این آزمون در 23 اردیبهشت‌ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان کردستان افزود: با توجه به اعلام نتایج آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم شرکت‌کنندگان کردستانی در این مرحله خوش درخشیدند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: از تعداد شرکت‌کنندگان کردستانی در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم 41 نفر به مرحله دوم آزمون راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۴ نفر حافظ کل قرآن بوده که برای دریافت مدارک علمی تخصصی درجه یک تا سه برابر با لیسانس تا دکتری در این آزمون پذیرفته شده‌اند، افزود: سه نفر در رشته ۲۰جزء برای دریافت مدرک درجه ۴ برابر(فوق دیپلم) و ۵ نفر در رشته 10 جزء برای دریافت مدرک درجه ۵(دیپلم) پذیرفته شدند.

مرادی در ادامه گفت: از تعداد پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم 19 نفر آقا و 22 نفر بانو هستند و دو نفر از شرکت‌کنندگان 30 جزء قرآن از حفاظ روشندل هستند.

وی در پایان یادآور شد: مرحله دوم شفاهی این آزمون با داوری داوران حرفه‌ای کردستانی دارای مجوز از سازمان دارالقرآن کشور در شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha