خیزش مردمی برای احیای حجاب و عفاف اسلامی آغاز شود
کد خبر: 4070892
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

خیزش مردمی برای احیای حجاب و عفاف اسلامی آغاز شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: باید خیزش اسلامی برای احیای حجاب و عفاف آغاز شود و امیدواریم که برگزاری این جلسات، نشست‌ها و گفتگوها طریقه‌ای و آغازی برای شروع حرکت مردمی، جهش و خیزش مردم برای احیای فرهنگ اسلامی و بومی منطقه که نمایانگر حجاب، عفاف و حیا است.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در همایش «حجاب فاطمی» که امروز، ۲۳ تیرماه در مجتمع نور سنندج برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مراسم و ارزشمند خواندن این حرکت، اظهار کرد: عدم برگزاری این چنین همایش‌هایی باعث خرده گرفتن بر دستگاه‌های متولی نخواهد بود و در مقابل برگزاری این مراسم‌ها موجب اصالت بخشی این نهادهای ارزشی است.

وی عوامل برگزار کننده این برنامه‌ها را جهادگران عرصه حجاب معرفی کرد و افزود: این اقدام دو دستگاه سازمان جهادکشاورزی و هلال احمر کردستان نشان از دغدغه‌مندی آن‌ها برای زنده نگه داشتن انقلاب و فرهنگ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: کردستان و آنچه از گذشته در یادهاست و آنچه از قدیم در ذهن متبلور می‌شود، آیینه‌ای است که لباس‌های سنتی و رسمی زیبا و فاخر کُردی را منعکس می‌کند چه در لباس زنان کُرد و چه در لباس مردان کُرد.

وی با بیان اینکه امروز روز، زن کُرد هم هست، گفت: از گذشته پوشش رسمی کُردها یک پوشش کامل و عامه پسند بود، هرچند امروز عده‌ای که تعدادشان فراگیر هم نیست به داشته فاخر خود پشت کردند، و یا می‌توان ابراز کرد آن را نادیده گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: فرهنگ و اصالت مردمان کُرد بسیار غنی است که در نهایت تعدادی سعی در اجرای نمایش دیگر از فرهنگ کردستانی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه بسنده کردن به بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها مقطعی و گذرا هستند، ادامه داد: با نوشتن قانون و اجرای بخش‌نامه‌ها بحث حجاب و عفاف حل نخواهد شد و تنها تأثیر مقطعی و مسکنی بر دردهای فرهنگی است، چه بسا که قانون‌های بسیار جامع، کامل و خوبی نوشته شده از مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی فرهنگی گرفته تا سایر قوانین مربوط به دستگاه‌های دیگر، اما اینها چیزی را تغییر نمی‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: چیزی که تغییر ایجاد می‌کند یک حرکت مردمی و خیزش اصیل از دل خود مردم است تا بتواند باورها، ارزش‌ها و قداست زن در عرصه حجاب و حجب و حیای اسلامی را برای مردان و زنان به ارمغان بیاورد و آن را دوباره بین مردم زنده کند.

وی در پایان یادآور شد: باید خیزش اسلامی برای احیای حجاب و عفاف آغاز شود و امیدواریم که برگزاری این جلسات، نشست‌ها و گفتگوها، طریقه‌ای و آغازی برای شروع حرکت مردمی، جهش و خیزش مردم برای احیای فرهنگ اسلامی و بومی منطقه که نمایانگر حجاب، عفاف و حیا است، باشد.

انتهای پیام
captcha