برگزاری اختتامیه «هفته زن کُرد، سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی» در کردستان
کد خبر: 4071204
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

برگزاری اختتامیه «هفته زن کُرد، سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی» در کردستان

اختتامیه «هفته زن کُرد، سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی» امروز، 25 تیرماه در مجتمع فرهنگی - هنری فجر سنندج برگزار شد.

سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در اختتامیه «هفته زن کُرد، سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی» که امروز، 25 تیرماه در مجتمع فرهنگی - هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اعتبارات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در استان به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مشاغل خانگی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در استان ۶۰ برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: ۴۳ درصد این اعتبار به بانوان فعال در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه اختصاص یافته است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف بیان کرد: انتظار می رود بانوان علاوه بر حوزه اقتصادی در زمینه فرهنگی هم فعالیت چشمگیرتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری برنامه «هفته زن کرد، سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی» ادامه داد: برنامه های این هفته به همت موسسه مردم نهاد سپهر نوای آبیدر و در قالب برنامه کاهش آسیب های اجتماعی تدوین و اجرایی شد.

احمدی افزود: زنان کُرد در حاشیه شهرهای استان نشان دادند بیشتر از مردها برای درمان آسیب‌های اجتماعی پای کار هستند و وقت بیشتری هم به این مهم اختصاص می‌دهند.

وی در پایان یادآور شد: معتقدیم بیشتر از شعار دادن در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد بستر فعالیت برای زنان و دختران جامعه باید در عمل و با انجام کارهای تأثیرگذار آن را نشان دهیم.

اسرین مرادی، از اعضای مؤسسه سپهر فردای آبیدر هم در ادامه به فعالیت ۶ ساله این مؤسسه اشاره کرد و گفت: طی این سال‌ها در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، نمایشگاه‌ها و جشنواره های زیادی برگزار کردیم.

وی یادآور شد: به مناسبت «هفته زن کُرد، سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی»، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شش نشست با حضور بانوان در شهر سنندج برگزار کردیم و دستاورد زنان کارآفرین را هم در قالب نمایشگاهی در خانه کُرد طی پنج روز به معرض نمایش و فروش قرار دادیم.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از بانوان کارآفرین و فعال در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha