دهه ولایت؛ فرصت مغتنمی برای تبیین مبانی نظام ولایی و پاسخ به شبهات
کد خبر: 4071269
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

دهه ولایت؛ فرصت مغتنمی برای تبیین مبانی نظام ولایی و پاسخ به شبهات

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان از بازسازی «صحنه غدیر خم» در شهرهای قروه و بیجار خبر داد و گفت: دهه ولایت؛ فرصت مغتنمی برای تبیین مبانی نظام ولایی و پاسخ به شبهات است.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دهه ولایت، فرصت مغتنمی برای تبیین مبانی نظام ولایی و پاسخ به شبهات است.

وی افزود: نظریه ولایت فقیه که انقلاب ما بر اساس آن پایه گذاری شده است و در دنیا خودنمایی می‎کند، در برابر جریان سکولاریسم در غرب که به جدایی ساحت دین از سیاست می‌انجامد. مدعی مردم‌سالاری دینی و دخالت حداکثری دین در تمام شئونات فردی و اجتماعی جامعه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: پیام قربان تا غدیر آن است که به منظور رسیدن به تقرب الهی باید از هواهای نفسانی و تمنیات مادی دست کشید و این امر میسر نمی‌شود جز در تقرب و توسل به ولی خدا و انسان کامل که مصداق اکمل آن حضرت علی(ع) خواهد بود.

وی ادامه داد: با همکاری ستاد دهه ولایت و امامت استان، دفتر نماینده ولی‌فقیه و بنیاد بین‌المللی غدیر و هیئت‌های مذهبی مراسمات متعدد و متنوعی در سطح استان در حال برگزاری بوده و فضای متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته ایجاد کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: فضاسازی محیطی، آذین‌بندی و چراغانی میادین و خیابان‌های پرتردد، برگزاری مراسمات جشن و شادی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اطعام و پذیرایی از عموم مردم به ویژه فقرا و نیازمندان و اعطای کمک‌های مؤمنانه در شب و روز عید غدیر از برنامه‌های اجرایی استان کردستان در دهه امامت و ولایت است.

وی یادآور شد: بازسازی صحنه غدیر خم با تلاش سپاه و بسیج در برخی از شهرها نظیر قروه و بیجار، تجلیل از سادات، دیدار با خانواده‌های معزز شهدای سادات، برگزاری نشست‌ها و جلسات تبیینی، برگزاری مراسم باشکوه دف نوای رحمت و صدها برنامه خرد و کلان  از دیگر برنامه‌های دهه ولایت و امامت در استان کردستان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha