شناسایی و حمایت از ۳۵ هزار توان‌یاب در کردستان
کد خبر: 4071356
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

شناسایی و حمایت از ۳۵ هزار توان‌یاب در کردستان

سرپرست بهزیستی استان کردستان گفت: تاکنون ۳٥ هزار و ۲۱۱ نفر معلول در سطح استان کردستان شناسایی شده و تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان کردستان قرار گرفتند.

 حسین رسولی، سرپرست بهزیستی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین رسولی، سرپرست بهزیستی استان کردستان، شامگاه گذشته، 25 تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: تاکنون ۳٥ هزار و ۲۱۱ نفر معلول در سطح استان کردستان شناسایی شده و تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان کردستان قرار گرفتند.

وی از وجود بیش از ۱۲۰ فعالیت در ۴ حوزه تخصصی برای مددجویان بهزیستی خبر داد و افزود: این اداره در حوزه‌های تخصصی، توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری خدمات متفاوتی بەصورت روزانه و شبانه‌روزی به جامعه هدف خود و عموم مردم ارائه می‌دهد.

سرپرست بهزیستی استان کردستان با اشاره به اینکه از تعداد افراد معلول شناسایی شدە در سطح استان ۲۱ هزار و ۲۱۰ نفر از خدمات مستمری ماهیانە این نهاد بهرەمند هستند، بیان کرد: توانمندسازی، استقلال مالی و خروج مددجویان از چرخە حمایتی بهزیستی از جامع هدف این نهاد است.

وی بیشترین میزان معلولیت را معلولیت جسمی- حرکتی دانست و بیان کرد: ٤۰ درصد معلولان جسمی - حرکتی، ۳۰ درصد شنوایی و گفتاری، ۲۰ درصد ذهنی، ۱۰ درصد روانی را شامل می‌شود.

رسولی در ادامە سخنان خود از واگذاری ۲۳٨ واحد مسکونی طی یک سال گذشتە به مددجویان بهزیستی خبرداد و گفت: تعهد امسال برای احداث مسکن 396 واحد بوده که در این هفته ۷۷ واحد مسکونی بە مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار می‌شود و از این تعداد ۱۳ واحد بە خانوارهای دارای ۲ معلول و ۲ واحد بە ایتام و مابقی به سایر معلولان واگذار خواهد شد.

وی در ادامە بە کمک هزینە خانوارهای دو معلول اشارە کرد و افزود: ٥۰۰ میلیون ریال بە خانوادەهای دو معلول روستایی و دو میلیارد ریال بە خانوارهای دو معلول شهری تعلق می‌گیرد.

سرپرست بهزیستی استان کردستان از پرداخت بیش از ۹٨ میلیارد ریال کمک بلاعوض و کمک ودیعە مسکن اشارە و بیان کرد: سال گذشتە برای اولین بار کمک ودیعە مسکن بە مستأجران زیرپوشش بهزیستی پرداخت شد.

رسولی در پایان یادآور شد: قریب بە ٤ هزار و ٥۰۰ خانوار زیرپوشش این نهاد فاقد مسکن هستند کە از این تعداد ۳ هزار و ٤٨۰ خانوار برای دریافت مسکن ملی اقدام کردەاند.

انتهای پیام
captcha