افتتاح نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز
کد خبر: 4071456
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

افتتاح نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز

نمایشگاه کتاب شهر سقز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 26 تیرماه در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی این شهر افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه کتاب در سقز

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب شهرستان سقز که امروز، 26 تیرماه در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز افتتاح شد، اظهار کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی در ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه و توسعه فرهنگی کشور تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان‌های مهم در حوزه فرهنگ باید بیش از پیش حمایت شوند تا بتوانند مسئولیت‌ها و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان توجه به منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی را بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: منابع موجود در کتابخانه‌ها باید به اقتضای جامعه و بر اساس نیاز مخاطبان باشد تا شاهد حضور بیشتر مردم در این نهاد فرهنگی باشیم.

سمیه ایزیار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز نیز در این مراسم اظهار کرد: نمایشگاه کتاب سقز از امرو، 26 تیرماه تا 3 مردادماه با همکاری انتشاراتی هژان برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند در ساعات فعالیت کتابخانه از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه یک هزار و 600 عنوان کتاب در پنج هزار نسخه موجود است، افزود: علاقمندان می‌توانند کتاب‌های موردنیاز خود را با 15 درصد تخفیف خریداری کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز در ادامه با اشاره به فعالیت 14 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در این شهرستان، گفت: از تعداد کتابخانه موجود در شهرستان سقز پنج باب نهادی و 9 باب مشارکتی است و از 5 باب کتابخانه عمومی نهادی 2 باب در شهر سقز و سه باب در شهرهای صاحب، سرا و روستای میرده است که به مردم خدمات کتابخوانی ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز در زمینه تعداد کتابخانه‌های مشارکتی در استان رتبه نخست را دارد، بیان کرد: 9 باب کتابخانه عمومی مشارکتی شهرستان سقز در بخش‌های مرکزی، زیویه، سرشیو و امام فعالیت دارند.

ایزدیار زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز را 3 هزار و 600 متر مربع ذکر کرد و افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان باشیم.

گفتنی است؛ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ادامه از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی، سقز بازدید و با کتابداران این کتابخانه بحث و گفت‌و‌گو کرد.‌

انتهای پیام
captcha