ولایت دفاعی؛ رکن دوم ولایت مداری در جامعه اسلامی
کد خبر: 4071470
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

ولایت دفاعی؛ رکن دوم ولایت مداری در جامعه اسلامی

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: بعد از ولایت‌مداری باید به درجه ولایت دفاعی برسیم و هرکس در دفاع از ولایت به وظیفه خود به خوبی عمل کند، خداوند آن را بزرگ می‌کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صوفی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صوفی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور، امروز 26 تیرماه در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: رهنمودهای دلسوزانه رهبر معظم انقلاب چراغی در مسیر پیشرفت و توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی کشور است و ایشان در دیدارهای مختلف خود با کارکنان و مسئولان نیروی انتظامی کشور بر تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی تاکید دارند.

وی با بیان اینکه پلیس در تراز انقلاب اسلامی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید این موضوع در نیروی انتظامی به‌خصوص در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها محقق شود، تصریح کرد: باید نظارت بیشتری به مجموعه‌های زیردستی از جمله کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که بیشترین تعامل را با مردم دارند، انجام شود تا پلیس در تراز انقلاب را به معنای واقعی کلمه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حرکت در خط ولایت و مطیع فرامین رهبری بودن، افتخاری بزرگ برای فراجا است، افزود: امیرالمومنین(ع) تنها متعلق به شیعیان نبوده؛ بلکه متعلق به همه آزادگان جهان است و ایشان در طول زندگی هرگز از دستورات پیامبر اسلام سرپیچی نکرد بلکه با همه وجود در خدمت اسلام و مردم بود.

صوفی با اشاره به اینکه بعد پیامبر گرامی اسلام(ص) امام علی بیشترین نقش را در اسلام داشته است، تصریح کرد: ما معروف به ارادت و عشق به امام علی هستیم که البته این کافی نیست و باید عشق ما همراه با عمل، زینت و انجام وظیفه باشد، وقتی می‌گوییم تولی و تبری یعنی آنچه اهل بیت دوست دارند را باید انجام دهیم.

صوفی با بیان اینکه باید ولایت مداری با عمق جان باشد و امام علی(ع) در طول عمرش با عشقِ جان در خدمت ولایت بود، اظهار کرد: بعد از ولایت‌مداری باید به درجه ولایت دفاعی برسیم، هرکس در دفاع از ولایت به وظیفه خود به خوبی عمل کند، خداوند آن را بزرگ می‌کند, در واقعه غدیر، پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی را به عنوان رهبر و حاکم پس از خود برای جهان اسلام معرفی کرد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهیده راه دفاع از امامت و ولایت و اول شهید راه جهاد تبیین در اسلام است که باید این شخصیت بزرگوار و حضرت زینب و حضرت فاطمه معصومه الگوی همه مسلمانان به خصوص بانوان باشند، اظهار کرد: شهیدان و به‌خصوص شهید حججی‌ها و سلیمانی‌ها تا پای جان با ولایت ماندند و در راه دفاع از ولایت به شهادت رسیدند، خداوند هم آنان را بزرگ کرد؛ لذا تشییع جنازه سردار سلیمانی بعد از امام راحل باشکوه‌ترین تشییع جنازه عصر حاضر بود.

 

انتهای پیام
captcha