پیام غدیر صلح و دوستی میان امت‌های مختلف است
کد خبر: 4071604
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

پیام غدیر صلح و دوستی میان امت‌های مختلف است

معاون شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: پیام غدیر صلح و دوستی میان امت‌های مختلف است. اگر به وجدان خود رجوع کنید برای تمام انسان‌ها حتی با فاصله دینی و مذهبی، خیر و نیکی برای آن‌ها طلب می‌کنید

یام غدیر صلح و دوستی میان امت‌های مختلف استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن احمدزاده معاون شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی، امروز ۲۶ تیرماه، در آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران ضمن تبریک عید سعید غدیرخم با اشاره به آیه شریفه «الیوم اکملت لکم دینکم»، اظهار کرد: پیام کمال دین منحصر به زمان صدور و زمان نزول نبوده و تا قیامت پژواک آن گوش انسانیت را نوازش می‌دهد، چراکه هنگام نزول این آیه شریف مصداق ولایت مشخص شد.

وی با اشاره به دعای «اَللّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَکَ، لَمْ اَعْرِف نَبِیَّکَ» تاکید کرد: در این دعا از خداوند می‌خواهیم خودمان را بشناسیم. در واقع براساس این جملات خواستار این هستیم که از همه امور روزمره عبور کرده و به دنبال کمال باشیم. بر این اساس دین اسلام به دنبال انسان کامل است.

احمدزاده بیان کرد: هدف غایی برای رسیدن به آرامش این است که «خدایا خودت را به من بشناسان» و بعد از خدا خواستار شناختن رسول خدا(ص) می‌شویم چراکه عدم شناخت حجت زندگی موجب تزلزل آرامش ما خواهد شد.

معاون شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تاریخ بیانگر این است که قرآن به تنهایی ما را به آرامش نخواهد رساند، بلکه تکمیل‌کننده آن قرآن ناطق است.

وی عنوان کرد: پیام غدیر صلح و دوستی میان امت‌های مختلف است. اگر به وجدان خود رجوع کنید برای تمام انسان‌ها حتی با فاصله دینی و مذهبی، خیر و نیکی برای آن‌ها طلب می‌کنید. این موضوع بیانگر این است بشر ذاتا به دنبال ناجی است و تنها همان منجی عالم است که ما را به آرامش خواهد رساند و تمام ادیان هم به حضور آن قائل هستند.

انتهای پیام
captcha